Ursäkta Röran, Jag Bygger Om


Ett säkert symptom på att min lust kommit bort någonstans på vägen är att jag alltmänt blir mindre kreativ. Läser inga böcker, fotograferar inte för skojs skull, skriver sällan och är kort sagt inte särskilt kreativ någonstans. Annat konsumerar liksom energin och så har det varit ett tag nu.

Men. Varje mental tunnel har ett slut. Förra veckan öppnade jag den första skönlitterära boken på månader; igår fotograferade jag halvruttna äpplen i trädgården med en entusiasm som inte skådats på länge; jag har ett nytt skrivprojekt på gång och så: bloggrenovering.

Jag har flera idéer om hur jag vill att bloggen ska se ut, idenbästavvärldar-visioner som tyvärr skiljer sig åt rätt rejält. Och förutom att jag måste bestämma vad jag vill (ni som sett mig försöka välja t ex fikabröd kan säkert se varför det här är ett problem) måste jag också försöka komma på hur det ska genomföras. xhtml är inte precis så övertydligt att det stör, och blogg.se har en del egna idéer jag inte nödvändigtvis håller med om. Men jag pillar på med mina koder så får ni försöka att andas i den spända väntan på resultatet.


Be afraid. Be very, very afraid.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag väntar forfarande.. hur länge ska jag sitta här och vara afraid, very afraid? :) Älskar fortfarande hur du skriver, vart får du alla ord ifrån??

2007-09-22 @ 00:40:30
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Emilie

Jag förstår inte hur du får nånting gjort när du ska tänka så mycket på alla detaljer ;) ;) men gjort blir det ju så.. Har ditt dygn fler timmar än mej? Fy fan för dej i så fall.! ;)

2007-09-23 @ 14:54:06
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Anna

Emilie: Jag har en deal med Gud, förstår du. Mina dygn är cirka 48 timmar långa och vid behov kan jag läsa en särskild vers på hebreiska som stoppar tiden. Så nu vet du.

2007-09-23 @ 16:26:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0