Trial And Error


... är precis vad moi ägnar sig åt i detta nu. Testar koder hit och dit. Om jag ändrar här, vilken effekt får det? Antingen alldeles för mycket (läs: fel) eller ingenting synligt, vilket säger en del om nivån jag befinner mig på. Just nu försöker jag hitta koden som gör att man får en liten rand/ram mellan den (för tillfället) rosa bakgrunden och det vita, men den har gömt sig väl.

Grundproblemet är dock att jag inte kan bestämma mig vilka färger jag vill ha. Alls. Ibland känner jag mig definitivt som brunt-rosa, ibland kan jag inte tänka mig något tråkigare och känner starkt att en svart blogg med rosa/svart head is the shit. Eller, som jag lutar åt just nu, ska den vara ljus och rätt neutral. Hrmpf. Pillade i Photoshop igår och skapade en banner jag är hyfsat nöjd med. Dock förutsätter den att hela bloggen är svart, vilket blir väääldigt mörkt och alldeles säkert en källa till oändliga klagomål om otydlighet. Då kanske brunt är bättre i alla fall...

Ni hör. Det går långsamt och inte alls nödvändigtvis framåt. Nu måste jag dessutom slita mig från mina söta koder och peta i mig lite mat för att sen kila iväg till Jobbet, så revolutionen lär låta vänta på sig åtminstone ett par timmar. På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0