The Sjal-Schakal


Jag gillar verkligen höstens trend med sjalar, gärna med lite tantiga mönster. Min mormor kan ofta ses i just sådana sjalar och förstås fick jag lov att påpeka för henne hur trendig hon är, något som inte helt oväntat (eller obefogat) möttes av total förvåning. ("Nämen! Är jag modern? Jag säger då det...") Det ena ledde till det andra, och det visade sig att hon hade en hel byrålåda full av gömda skatter att dyka ned i. Fem-sex sjalar blev det totalt, bland annat en rosa/vit sjal med guldiga rep på som jag tokförälskade mig i vid första ögonkastet. Vissa av sjalarna kommer tydligen från min mormorsmor -- här snackar vi alltså seriös vintage, gott folk.


Om ni undrar varför jag bloggar om sjalar mitt i natten, är det av den simpla och alltid tillräckliga anledningen "för att jag kan". Säga vad man vill om stockholmare, men alla är inte egoistiska. Höhö. God natt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha, försöker du komma någon stanns med det där? påstå du att min katt är fet? va?!
Sjalar is the shit.

2007-09-28 @ 21:36:13
URL: http://plastsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0