The Earwig-War Continues


Igår, mina damer och herrar, igår var det dags igen. Jag stod och borstade tänderna i godan ro när jag upptäckte att det satt en liten otäck tvejstärt i taket i mitt rum (vilket, för att ge tvestjärten lite cred, får betraktas som en betydligt bättre placering än min säng). Varför den satt just där kan man ju undra; kanske planerade den ett luftburet anfall eller möjligen flygövningar ("Jag är inte rädd..."). Flyga fick den hursomhelst, om än förmodligen inte exakt till den plats den tänkt när den klättrade upp.


Det här var alltså den femte tvestjärten, sjätte om man förutsätter att den som var inhyst i brevlådan inte flyttat inomhus. Än så länge har jag lite svårt att urskilja deras individuella drag, men fortsätter det så här länge till är vi säkert där snart.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Du har inte varit i Risberg och letat "Skarpbaggar" som vi kallar det.. Eller letat? Man kan lätt få ihop en helt petplaska på 45 minuter. Fråga Hanna

2007-09-20 @ 21:47:50
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0