Stop Bugging Me


Vad gör alla tvestjärtar plötsligt överallt?!? På alldeles för kort tid har vi hittat tre här i huset, tre fler än jag någonsin sett här. En i köket, en i hallen och så slutligen en i mitt sovrum igår. Jag dödade den med Den vidunderliga kärlekens historia - ironin går inte förlorad.

En fjärde har flyttat in i brevlådan också, vilket av någon anledning tycks vara the place to be för tvestjärtar. Efter andra fyndet försökte mamma mena att de kanske kunde komma in med posten, vilket jag bara tror var för att få mig att sluta fantisera om myllrande tvestjärtsnästen under golvbrädorna. Möjligen kan det vara så att vi har en upprörd brevbärare som hämnas någon okänd oförrätt, men det känns lite långsökt.

Nä, med tanke på hur alla sorters insekter har dragits till mig på sistone och ödets sinne för humor kan det här mycket väl vara min superkraft á la Heroes. Ofrivillig insektscharmning. Den superkraft som blev över när de delat ut tankeläsning, flygförmåga och spontan självhealing. Woopdido. Det är bara att säga till när ni vill att jag ska rädda världen.

Kommentarer
Postat av: johanna

jag tycker att du ska va glad sâ länge det bara rör sej om tvestjärtar. Kom tillbaka när du har ödlor i badrummet!;P

2007-09-16 @ 09:54:11
URL: http://ergosum.blogg.se
Postat av: Jon

Alla har vi vår egen förmåga. Ring när du har tvestjärtar i morgongröten, då är jag villig att köpa en exorcist åt dig. Om jag så måste sälja min kropp på kuppen ;)
Kramar!

2007-09-16 @ 13:19:37
URL: http://thym.blogg.se
Postat av: Anna

Johanna: Det är mer sport med tvestjärtar, ödlor har ju en betydligt större träffyta. Plus att du i teorin skulle kunna tämja ödlan och lära den jaga barnen på kommando när de inte lyder. Det är mer än mina tvestjärtar någonsin kommer klara av. ;)

2007-09-16 @ 17:52:39
Postat av: Anna

Jon: Eftersom alla kommentarer på blogg.se är juridiskt bindande och med tanke på att jag hittade en tvestjärt i min säng igår, börjar det kanske bli dags för dig att göra en lista på de kroppsdelar du kan tänka dig att undvara i framtiden. ;)

2007-09-16 @ 17:59:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0