Spiderwoman Strikes Again


Igår eftermiddag stod jag i köket. Kokade en kopp kaffe. Lyssnade på Eko-nyheterna. Tittade ned då en rörelse i ögonvrån fångade min blick och fick se en inkräktare på min arm -- en långbent spindel som allra bäst höll på att avancera upp för min högra extremitet.

Nu är jag inte spindelrädd per definition, men sådan överraskningskontakt av tredje graden framkallde faktiskt ett litet skrik, det erkänner jag. En sekund senare kunde jag se den landburna långskånken irra runt på köksgolvet. Lät ängeln förhandla med djävulen på andra axeln, tog ett steg tillbaka och hoppades att Gud noterade demonstration min av godhet.

Där hade berättelsen kunnat sluta. Men. Igår natt, mindre än tolv timmar senare, låg jag i sängen och sorterade musik på datorn. Tittar ned på min vänstra arm och vad får jag där se? En spindel -- en helt identisk, om inte samma spindel -- i höjd med min armbåge och på väg uppåt!

Ängeln försökte inte ens protestera. Min gamla mattebok från gymnasiet fick tjäna ett syfte jag inte tror författarna tänkt sig när de skrev den.

Efteråt började jag fundera över varför detta skedde, två gånger inom loppet av tolv timmar. Tankarna börjar ju vandra. Ett rent sammanträffande? En gudomlig konspiration? Ville spindeln något? Var den möjligen en budbärare sänd från en annan värld för att förmedla uppdraget om att rädda världen? Sådant hör man ju talas om ibland. Trillar himlen ned nu får ni skylla på mig.

Sensmoralen i historien: att leva och låta leva inte alltid är en bra idé. Ibland kommer det nämligen tillbaka och lever på dig.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Anna...... Du har valt helt fel nu. Jag är ledsen. Det där var mitt och ditt KÄRLEKSBARN och du ... ja.. du dödar det. Tack för allt men jag kan inte vara din älskarinna, fru och bästa vän längre. Sköt om dej.

2007-09-07 @ 19:35:46
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Hanna

Nej du Anna esteterna på wik var ännu elakare. Dom bet mig inte utan var ekologiska, drack grönt te och lyssnade på djup pianomusik (16 stycken tillsammans!!!) Haham, du vet precis sådär som man tror att de ska vara men tänker att så kan de aldrig vara ^^, kRAM

2007-09-08 @ 11:06:14
URL: http://decorated.blogg.se
Postat av: Hanna

Nej du Anna esteterna på wik var ännu elakare. Dom bet mig inte utan var ekologiska, drack grönt te och lyssnade på djup pianomusik (16 stycken tillsammans!!!) Haham, du vet precis sådär som man tror att de ska vara men tänker att så kan de aldrig vara ^^, kRAM

2007-09-08 @ 11:06:45
URL: http://decorated.blogg.se
Postat av: Hanna

Haha, inser du hur lycklig lena maria skulle bli om du tryckte den historien i en bok!? dÅ SKULLE HON FÅ andra sensmoralhistorier att lära ut isf den där hon plågade oss med, om pelle snusk som inte klippte sina naglar ^^, kram igen

2007-09-08 @ 11:10:00
URL: http://decorated.blogg.se
Postat av: Fia

Anna,du borde veta att de är förlåtligt att döda spinndlar
om de vistas
i ens hus eller allt för nära. För spindlar är skit äckliga och de är okej att döda dem:P

2007-09-08 @ 23:20:52
Postat av: Anna

Emilie: Om vårt barn såg ut så där, tja, då kan det nog inte räknas som annat än barmhärtighetsmord. ;P
Hanna: Vissa människor lever ENBART för att uppfylla fördomar, det är bara att inse.
Fia: Oroa dig inte, misstaget kommer inte att upprepas. Nästa gång blir det spindelmos direkt, utan att passera Gå.

2007-09-09 @ 21:43:22
URL: http://annasord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0