SPA-aaah


Två och en halv timmes avslappning med bubbelpool, varm bassäng, ljusterapi, ångbastu och all färsk frukt man orkar äta var precis vad doktorn ordinerade. Att mamma och jag dessutom var de enda där (förutom tjejen som skar upp frukt och vaktmästaren i blåkläder som bar runt på mystiska gastuber) försämrade inte upplevelsen. Total bliss, särskilt för en badnörd vars hjärta slår dubbla slag när ordet "jacuzzi" nämns.

Till det yttre delar jag nu många likheter med ett blekt russin och mentalt är jag totalt avslappnad på ett sätt som kanske skulle vara oroväckande om jag orkade bry mig, vilket jag inte gör. Det är som att jag har blivit lobotomerad fast på ett bra sätt. De där ångorna i bastun visste minsann vart de tog. Gäsp. Nu ska jag gå och stirra in i en vägg eller något. Återkommer när hjärnan rebootat sig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0