Let the Sunshine in


I förmiddags var jag ner på stan en sväng och såg att de hade solglasögonrea på Synoptik. Jag har länge förnekat att mina favoritsolglasögon - de enda som verkligen passat mig - sjungit på sista versen, trots flertalet lagningar och sprickor. Men igår sprack de slutligen i fem delar, och det enda jag kunde göra var att dödförklara dem på plats.

Redan i våras började jag leta efter ett nytt par, och jag har verkligen prövat alla sorter - från 50-kronors marknadsglasögon till Harrods mest exklusiva (vilket Lena kan intyga). Oavsett prislapp och utförande har inte ett enda par passat, inte ett enda (vilket Lena också kan intyga).

Följaktligen osade jag inte av hoppfullhet när jag stolpade in på Synoptik. Men! Efter att ha tröttat ut butiksbiträdet med att inte tycka att något dög råkade jag på ett par helt vanliga svarta brillor från D&G som varken såg ut att kunna få in parabolkanaler eller att ha huggits loss från en indisk tempeldörr. Bingo! Att det var halva priset på dem störde inte heller.

Ute på gågatan blev jag sedan överfallen av en kvinna med kamera och rosa öronmuffar som utgav sig för att vara från Dalademokraten och ville ställa några frågor om handväskor. Ookej. Foto skulle hon ta också och jag tänker åberopa tillfällig sinnesförvirring som anledning till att jag gick med på det, trots vetskap om den universella lag som säger att vanliga människor aldrig blir bra på pressfoton. Om jag har riktig tur kanske hon förbarmar sig och touchar upp mig i Photoshop. Men men. Överlevde jag Antikrundan lär jag överleva det här också, och förresten hoppas jag bli ihågkommen för större saker än en handväskintervju i DD.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Ajajaj, det där med stulna smycken lät inte allt för skoj, inget att rekomendera som söndagsnöje direkt. Men du kan ju iaf trösta dig med att detta halsband får alla andra att blekna, det blir liksom inte bättre än såhär.
Haha, jag gillar inställningen. Har man väl gett efter för shoppingdemonen så är det väl lika bra att fortsätta på samma linje, ingen ide att streta emot, det kan ju liksom bli ansträngande. En björk är att rekomendera, även om besvikelsen var total då diplomet uteblev. Men men, vad ska man göra? Jag hankar mig vidare i livet.. med sorgsna steg.

2007-09-20 @ 23:49:53
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Det där med sängvärmaren lät, föresten, som ett alvarligt problem. Du lär ju sätta gränser förstår du väl? Visa vart skåpet ska stå osv. Min katt håller sig på sin kant numer. Hon lärde sig efter ett par "oj, låg du här?".

2007-09-20 @ 23:52:17
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Åh, du är lisom jag väldigt smart. Skillnaden är att jag är glömsk och lat, och glömde därmed bort vad jag döpt min testblogg till. Orkar inte heller fixa en ny. Hur går det för dig? För mig går det käpprätt åt helvete, som du ser, men har inte lyckats förinta den helt.. än.

2007-09-21 @ 19:23:10
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Det blir fan bara värre och värre.

2007-09-21 @ 19:26:28
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Fia!

Anna, anna Pengar köper inte klass eller stilfaktor.vilket är bra! För jag har också vart ute på jakt efter ett par nya brillor eftersom jag averkat två i år och brukar för den delen avverka ett par varje sommar, och NEJ jag vet inte vad jag gör med dem. Men jag hitta ett par as coola brillor för typ 200. snygga kändes bra, men sen hitta ja ett par Prada vilka tror du ja ville ha skiit oxå liksom. jag fick lov att lgga till en nolla på dem fy fan va sunkigt ( kan man inte bara byta pris lappen liksom kom igen. Jag fundera på att hota butiks bruden med att säga - Om du någon gång kommer in på sjukhus kan du räkna med att få betala allt rubbet till och med pappert du ska troka dig i roven med, så de så. Och jag menar de kostar ca 5000 att ha en pat liggande på an avd, så vadå hon hade tjäna på det! Men men de blev inget hot å inga brillor. och egntligen varför skriver ja det här? hmm ja de kan man undra Haha.

2007-09-25 @ 23:56:28
Postat av: Fia!

Anna, anna Pengar köper inte klass eller stilfaktor.vilket är bra! För jag har också vart ute på jakt efter ett par nya brillor eftersom jag averkat två i år och brukar för den delen avverka ett par varje sommar, och NEJ jag vet inte vad jag gör med dem. Men jag hitta ett par as coola brillor för typ 200. snygga kändes bra, men sen hitta ja ett par Prada vilka tror du ja ville ha skiit oxå liksom. jag fick lov att lgga till en nolla på dem fy fan va sunkigt ( kan man inte bara byta pris lappen liksom kom igen. Jag fundera på att hota butiks bruden med att säga - Om du någon gång kommer in på sjukhus kan du räkna med att få betala allt rubbet till och med pappert du ska troka dig i roven med, så de så. Och jag menar de kostar ca 5000 att ha en pat liggande på an avd, så vadå hon hade tjäna på det! Men men de blev inget hot å inga brillor. och egntligen varför skriver ja det här? hmm ja de kan man undra Haha.

2007-09-25 @ 23:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0