Låt Mig Besjunga Dig Nu...


Det var förvånansvärt lugnt inne i stor-Stockholm, särskilt med tanke på att det var fredag alldeles efter löning  Dagen var mysig och lyckad, få inköp till trots. Min kräsenhet i kombination med det skrala klädutbudet (TT newsflash: alla kvinnliga konsumenter shoppar inte kläder för att dölja en graviditet) inbjöd inte direkt till något galet shopping spree.

Mitt enda inköp i klädväg var dock imho något alldeles särskilt -- den sk "Cozy" från DKNY som jag spanat på sedan i våras. Närmaste vedertagna definitionen är väl tröja, men det gör den knappast rättvisa. Det finns finns ungefär en miljon sätt att variera den på (nyfikna klickar här) och jag tänker utforska så många jag bara kan.

Vi kan kryssa av den obligatoriska kändisspottingen också. Gunilla Olsson heter hon tydligen -- jag känner bara igen henne, hon har varit med en del på tv och spelat i bl a Så som i Himlen. Vi skymtade henne i Laura Ashley-butiken på Birger Jarlsgatan, och fick då lov att smita in för att kolla lite.... på de fina bomullströjorna.

Vad morgondagen har att bjuda på är ännu oklart. Det blir väl en runda ner på stan här, vilket är rätt fort avklarat, samt den obligatoriska guideningen runt häromkrng för inspektion av de senaste miljonkåkarna och för att få visuell uppbackning till berättelser om vad bekantas barnbarn har för sig om dagarna. Mitt motto är pingvinernas i Madagaskar: Just smile and wave boys, just smile and wave.


PS. Ni får ursäkta bristande textkvalité, uppkopplingen är ytterst oförutsägbar och minsta rörelse kan skrämma bort den. Under minutrarna när detta inlägg skrevs har jag t ex inte andats.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Så sant, så sant!
Just smile and wave boys, just smile and wave. Haha. Den scenen kan jag skratta åt i evigheters evigheter.
Jag vill ha den där koftan du kämpat och skrapat ihop pengar till, kan jag få den? Det skulle uppskattas enormt. Tack på förhand.

2007-09-29 @ 18:11:45
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Vi fick tyvärr inga diplom. Inga stående ovationer heller, nej inte ens en liten klapp på axeln. Dock har jag numera sår på benen som med största sannolikhet kommer att förvandlas till ärr om ett par dagar (såren uppstod då ilskna kvinnor/män/barn/arbetare skjöt sina vagnar, hårt, emot mig bakifrån i hopp om att få mig ur vägen. Vilket de givetvis inte lyckades med). Dessa ärr kommer jag i framtiden att kunna fingra på och med stolhet i blicken se tillbaka på den dagen. Dagen då vi besegrade ödets makter. Jag längtar.
Och angående cozyn; Nej, jag ser inte problemet?

2007-09-30 @ 19:23:57
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Anonym

Anna anna, slav till mode världen:P JÄVLIGT snygg tröja, har sett lite brudar på stan kuta runt i sådana tröjor, och nu till de intressantare, Vad va de för pris på tröjan va?
Saja att den va snygg?

2007-10-01 @ 02:09:34
Postat av: Anna

Vikt, ålder och prislappar på inköp. Där har du tre saker en dam aldrig diskuterar, åtminstone inte i offentliga forum. :P

2007-10-02 @ 11:03:15
URL: http://annasord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0