Kära Relationsakuten


Kära Relationsakuten.

Helt ofriviligt har jag hamnat mitt i ett triangeldrama. De inblandade är jag, min katt och min dator. Katten är nämligen djupt missnöjd med det faktum att jag ägnar datorn uppmärksamhet istället för henne, och försöker inte ens dölja det.

Svartsjukan riktigt lyser ur hennes ögon när hon hoppar upp i sängen eller mitt knä och datorn redan är där. Hon surviftar med svansen. Vandrar fram och tillbaka över mitt knä/mage så att jag inte kan se skärmen. Lägger sig i ställningar som trotsar naturens lagar för att immobilisera mina händer och armar.

Om inte det ger resultat sätter hon sig prompt framför datorn och blockerar fysiskt skärmen. Och vägrar flytta sig. Hennes senaste taktik är att lägga sig på tangenterna med full vikt tills datorn börjar pipa i protest.

I går hände det värsta hittills. Hon satt på den ihopfällda datorn och gjorde plötsligt världens mest omotiverade rivstart med fullt kloutslag. Stackars, stackars Dennis. Han är nu märkt för livet.

Hela situationen börjar kort sagt bli ohållbar. Jag bävar för att komma hem en dag och hitta en elchockad katt med en söndertuggad datorsladd hängande ur mungipan. Vad ska jag göra? Jag älskar min katt, men vill inte avstå från min dator. On tonight's Dr Phil: My cat hates my computer...


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag känner igen det där och detenda är att försöka hitta ett nytt hem åt katten fort! :P :P

2007-09-10 @ 18:41:10
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0