Foundations


Matematik -- en underbar och fruktansvärd uppfinning. När talen uppför sig är endorfinrushen berusande; storhetsvansinnet slår till och plötsligt skulle man kunna få självaste Einstein att framstå som obegåvad. Sedan hittar boken på något nytt djävulskap och vips känns det mer lockande att  penetrera pannloben med en trubbig blyertspenna än att fortsätta.

Helgen är dock utsedd till mattefri zon. På söndag ska jag jobba, men i morgon ska mamma och jag på Spa (spa? SPA?). Vore jag jag katt skulle jag spinna vid blotta tanken. Pappa gjorde ett försök att lansera loppmarknad som konkurrerande aktivitet -- antalet röster till fördel för det förslaget var förkrossande få, om jag säger så.

Nä, nu är bloggrasten slut. Om jag inte vill riskera att få indragna rättigheter är det bäst att jag fortsätter trakassera dammråttor. För att underlätta arbetet har jag sällskap av flera vänner - Kate, Anna, Amy och Sahara (Nash, Nalick, MacDonald och Hotnights). My fingertips are holding on to the cracks in our foundations, mm-hmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0