Bree van de Kamp in the Making


Tjejkväll ikväll och i egenskap av arrangör och tillika värdinna har uppdraget att konstruera en lämplig efterrätt tillfallit mig. Normalt brukar jag anse mig själv vara begåvad med en rätt god fantasi, men att hitta på sådana saker är som antitesen till att otänka på en blå elefant - fantasin tvärdör och hjärnan beter sig som att den aldrig ens har hört ordet efterrätt.


Min generations lösning på alla problem - internet. En sökning på ICA.se renderade 547 efterrättsträffar, varav 108 med choklad i (ett alldeles nödvändigt kriterium). Efter att ha sållat bort de orimliga och de skumma recepten (72 timmars tillagningstid och ingredienser som "krossat enhörningshorn") återstår tre finalister: gino (frukt med riven vit choklad i ugn), marängswiss (klassikern) och chokladfondue (smält choklad med frukt att doppa i).

Och snart är det inhandlingsdags så jag måste bestämma mig. Gino, marängswiss eller fondue. Vad säger man - livet består onekligen både av de stora och de små besluten. What would MacGyver do?

  

- Men kan man inte variera sig då och byta ut chokladsåsen, mot -  tja, kolasås?

- Marängswiss är heligt, mamma. Man byter inte ut chokladsåsen, det gör man bara inte.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag satt och funderar på vad du skulel bjuda på och kom fram till gino är din grej ;)

2007-09-14 @ 21:32:11
Postat av: Anna

... och Gino det blev! :)

2007-09-15 @ 11:49:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0