Ange-lägenhetstankar


Många frågor hopar sig när det är dags att börja leta lägenhet. En helt ny värld av begrepp och prioriteringar öppnar sig. I urval, 

  • Är det värt att ha köket i hallen, om man i gengäld bor så att man har möjlighet att spotta ut i Fyrisån?
  • Hur långt utanför centrum kommer man innan det blir gå-hem-som-ensam-tjej-om-kvällarna-för långt?
  • Hur många gånger måste man nämna Martin Timell för att provocera en pappa att bygga en loftsäng?
  • Nog ingår väl skålarna med knallgula citroner i köpet, annars skulle de väl inte vara med på bild?
  • Kakla kök, måla om och slipa golv, hursvårtkandetvara egentligen?
  • Behöver jag verkligen mat och annat tjafs, om jag bara får bo i den underbara sekelskifteslägenheten i Fålhagen med meterbreda fönsterbrädor och takhöjd upp till himlen?
  • Om boendestatistiken säger att 70% av området är ensamhushåll utan barn, betyder det att jag måste sminka mig varje gång jag hämtar posten ifall McDreamy skulle råka titta ut? 

Härmed förklarar jag Projekt: Lägenhetsjakt officiellt inledd.


Kommentarer
Postat av: emilie

gör vad som helst bara du slipper Sven
:P

2007-09-12 @ 13:58:28
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Anna

... och härmed har vi fått stifta bekantskap med ytterligare en spännande karaktär ur dramaserien "Emilies liv" - Sven, Sveriges studentkorridorers stora skräck! ;)

2007-09-13 @ 21:22:40
Postat av: kristin

HAHA hur ser sven ut?!

2007-09-15 @ 18:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0