"Vad blir det för mat" Anna-style.


Idag ska mina föräldrar äta riktigt fin middag. Det är nämligen jag som är kock. Jag ska bjuda dem på en riktig middag med två, möjligen tre rätter som ett litet tack för hur mycket de ställer upp för mig, med lägenhet och budgivningar och efternamnstrassel och fan och hans moster. För säkerhets skull har jag också städat hela huset och köpt blommor, ifall det skulle gå åt fanders med maten.


Inte för att jag är någon dålig kock. Jag är väl någonstans mitt emellan, så där som man är när man inte har nog med erfarenhet för att ställa en säker diagnos. Jag har då åtminstone inte framkallat blixtar i mikron eller tänt eld på mixerstaven genom att försöka mixa en hel avocado (inga namn). Problemet är bara att pappa älskar att laga mat och han är superduktig. Jag älskar inte att laga mat och har en bit kvar till "superduktig". Ni kan ju räkna ut vem som står för måltiderna hemma.


Men ikväll är det som sagt jag som är ansvarig för tillagandet av födan och min far är lika portad från köket som Ebba von Sydow (FYI hysteriskt rolig ordvits). Han har redan listat ut att jag ska göra Flygande Jacob (en oskyldig fråga om grillad kyckling så var den hemligheten outad) till huvudrätt och till efterrätt har jag två alternativ, antingen frusen, vispad grädde med blåbär/hallon (perfekt för föräldrar som är rädda för kolhydrater) och/eller frusen vaniljvisp med Daimbitar (rekommenderas varmt!). Dock råkade jag äta upp Daimen igår, så det kan bli ett problem.


Kommentarer
Postat av: iRiC

hahahaha! jag ska akta mig för hennes morronrock! framöver blir det bara min egna! ^^,

2007-10-26 @ 22:07:52
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0