Up, up and away!


Började kika lite på flygbiljetter till London i förmiddags. Suget har funnits där ett tag men först nu när jag känner att jag har hyfsad koll på läget framöver (lägenhet - ekonomi - matte) vågar jag ge mig hän på riktigt. Jag hade tänkt åka någon gång i slutet av november, efter att mattekursen är avslutad och innan värsta julruschen drar igång, och bokar man nu går det att komma riktigt billigt undan. Här är tre prisexempel på tur och retur-biljetter:

- Satan Airlines, 1400 kr (Arlanda-Heathrow)

- Sterling, 1100 kr (Arlanda-Gatwick)

- RyanAir, 210 kr (Skavsta-Stansted)


Och medan det är bekvämt att flyga från Arlanda, är det inte tusen kronor-bekvämt. Historien skvallrar dessutom om att SAS och jag inte är bästa polare, och ska man flyga lågpris kan jag lika gärna ta RyanAir. Stansted ligger faktiskt också bättre till med tanke på vart Lena bor, plus att jag därmed får tusen spänn att legitimt sätta sprätt på t ex inne på Harrods. Eventuellt funderar jag på att investera i badrumsinredning från Versace, jag menar, tre tusen för en tvålkopp får betraktas som ett fynd med tanke på att toaborsten går loss på sju.


Min London-längtan mildrades inte av jag fick mail från Mrs D nyss. De har fullt upp, som vanligt, med jubileumsfester och jobb och gudvetallt. Ni har börjat year 5 och trivs. Mrs D skrev: "Ni still misses you and talks about you frequently.  She uses the cookery book you made for her and can even cook/bake most things in it herself (with a little help!)". Sötnos. Det ska bli så roligt att träffa henne -- och föräldrarna -- igen. Mrs D skrev också att de definitivt kommer till Sverige nästa vår/sommar. Skoj! Dock inga ord om den tyska au pairen. Intriguing...  


PS. Jag skämtade om badrumsinredningen. Not quite there yet. Så ni som inte förstod det kan dra tillbaka anmälningen till Lyxfällan. Tack.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0