Tradera-djävulen har slagit till.


Som tiotusentals personer före mig har jag upptäckt tjusningen med att sälja saker på internet. Efter ett par garderobsrensningar har jag samlat en "saker-någon-kanske-vill-betala-för"- hög, med intentionen att någon gång lägga ut det på internet. Nå, igår kom den någon gången. Jag tog mig i kragen, fotade, gjorde kollage och skrev beskrivningar med många adjektiv. Och väntade.

Sviiish sa det sedan under dagen och ikväll hade jag mailboxen full av meddelanden om avslutade auktioner och budgivning. Sålda är redan en vinterjacka och ett par jeans, pågående ett par tröjor och en väska. Jag erkänner villigt att jag var lite skeptisk i förväg, men det här är ju faktiskt roligt på riktigt! Det får mig att genast vilja börja jaga efter nya försäljningsobjekt. Planen nu är att lägga ut lite av mammas saker också, minst halva hennes garderob has got to go efter att hon gått ned i vikt. Pappa har förstås också en massa kläder över, men de enda som vill ha dem är nog de fattiga människorna i Afrika, och de är inte direkt överrepresenterade på tradera.com. (Förlåt pappa, men vi vet både du och jag att det är sant).

Nu satte katten igång med ett av sina pip-maraton igen, suck. Mjau, mjau, mjau. Undrar vad man skulle kunna få för bud på henne -- päls är väl rätt dyrt har jag för mig?

Kommentarer
Postat av: Emilie

Men har ud "Köp nu" pris? :O Du ska väl för fan köra på auktion :P

2007-10-18 @ 17:21:07
Postat av: Anna

"Köp nu" är skoj! På så sätt får mina kunder chansen att betala mitt önskepris direkt, utan något utdraget tjafs med budgivning. För mycket spänning i tillvaron är farligt. :P

2007-10-18 @ 20:09:52
URL: http://annasord.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0