Rop på hjälp i mobilabonnemangsdjunglen.


Har börjat undersöka det här med abonnemang till mobiltelefonen. Mitt behov av en ny mobil är bortom skriande; jag överväger att sluta svara när folk ringer eller sms:ar för varje gång hittar den på något nytt sattyg. Under det senaste året har den t ex slutat visa numrena för missade samtal, fått en fördröjningstid på två sekunder för knapptryckningar och skurit ned på ordlistan så till den milda grad att jag om och om igen får lära den "Emilie", "jävla" och "engagera". Däremot, enligt en lära känd som T9-filosofin, kan den naturligtvis stava till användbara ord som "khfur", "murpd" och "medhyr".


Hursomhelst, tillbaka till abonnemanget. Jag har insett att de fasta kostnaderna för att ha en hemtelefon är så pass höga att det antagligen är lönsammast att bara ha en mobiltelefon. Med abonnemang. Jag är dock inte alls insatt i vad jag kan tänkas komma att behöva, jag har ju hållit mig till kontantkort sedan en klasskamrat på högstadiet fick en mobilräkning på 12 000 kr. Så den stora frågan är ju nu: vilken operatör och vilket abonnemang? Telia, Telenor, Tre, Comviq, Djuice, Tele2...? Student, Kompis, Player, Fast Pris, Smart, Till Vänner...?


Så jag riktar nu frågan till er, mina vänner: Vad har ni för abonnemang/operatör? Och nej, FYI räknas inte detta som ett av de där löjligt uppenbara försöken att fiska kommentarer som jag brukar göra mig lustig över, eftersom jag faktiskt: 1) vill veta och 2) kommer att använda kunskapen i mitt beslutsfattande. Så det så.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag tycker vi ska börja med såna där brasor de hade förr i världen. När jag bvill dej något så tänder jag en eld och så tänder alla andra en eld ända ner till Uppsala och då kan vi uppsöka en telefonhytt.

2007-10-18 @ 17:22:42
Postat av: Mäjt

Kanon kul blogg Anna! Har ju alltid roats av ditt skrivande så en blogg va ju perfekt ;) Fick mig ett gott skratt då jag läste om klasskamraten med den dyra teleräkningen... No names no names. Har själv vart helt skräckslagen för abonnemang efter det men efter år av terapi börjar nu överkomma min skräck :) funderar själv på tele 2 player. man får ju faktiskt en telefon för 1 spänn å så får man ringa för hela månadsbeloppet! låter ju rätt bra! men sen så är ju täckningen med comviq lite sådär men men. de är inte lätt att hitta rätt i denna djungel av abonnemang! så de då! :) tåls att fundera på. hoppas allt är bra med dig & att du hittar rätt ;) kramar

2007-10-21 @ 21:42:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0