My little phony.


Igår förmiddag antastade jag en försäljare på PissOff angående ny mobiltelefon med abonnemang. Hör och häpna tog han sig tid att förklara ordentligt och hade därtill den goda smaken att inte nämna något att jag borde ha en rosa telefon. Ja, det kom väl någon kort kommentar om "tjejer" när jag nämnde att jag vill ha en snygg telefon, men jag lät det passera då det var tämligen oskyldigt i jämförelse med flertalet andra försäljare som sprintat till lagret innan jag öppnat munnen och hämtat SonyEricssons äckelrosa pennskin till tjejtelefon. Rys.


I alla fall tror jag att det blir Telias Student-abonnemang. Gratis sms, 0 kr/min till andra Telia-mobiler och 49 öre/min till övriga lät rätt bra för bara 49 kronor i månaden. Sedan är det ju telefonen också. Jag är ingen telefonfantast någonstans, jag pratar inte alls mycket i mobil och köper hellre en handväska än en dyr telefon. Dock kräver jag att telefonen är snygg, vilket ju visat sig inte vara det lättaste.


LG:s Prada är läcker, det har jag sagt förut, men aldrig att jag betalar över 5000 för en telefon som borde kosta max 2000 (jag kan ju få en Prada-väska istället, hallååå). Lite är jag inne på Nokias (!) 6300, som faktiskt är stilren (!) och erkänt bra för sitt pris. LG:s Chocolate är snäll mot ögonen, men till och med PissOff-killen erkände att reparatörerna ser mer av de telefonerna än ägarna.


Strunt samma för tillfället. Nu ska jag åka till Borlänge en sväng med mamma. Förhoppningsvis kommer jag hem med en trenchcoat och är ett steg närmare det nirvana jag säkerligen kommer uppnå den dag när jag fått allt jag vill ha. Önska mig lycka till.


Kommentarer
Postat av: iRiC

ska du ha bra batteri är det bara sonyericsson som gäller. ^^, lg har kassa batterier också. nokia har jag inte haft sen högstadiet och pradan har faktiskt min bror. ^^,

2007-10-26 @ 11:04:05
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0