London calling me.


Äntligen är flygbiljetterna bokade och klara. Jag flyger dit 14:e november och stannar till 22:a, till en total biljettkostnad på hela 581 (!) kronor. Att säga att jag ser fram emot det är dagens underdrift. Förutom att London-hungern, som var mättad när jag kom hem i juni, vaknat igen ska det bli så förbannat kul att återse Lena. Och inspektera hennes engelsman, förstås. Har han inte plommonstop och käpp blir jag besviken på riktigt.

Sann min natur har jag påbörjat en att göra-lista för mitt besök. I skrivande stund står där bland annat,

- Hälsa på familjen D och lilla Ni

- Köpa den där boken på Waterstones som jag ångrat sedan maj att jag inte köpte

- Dricka Starbucks (ni såg inte mig just referera till Starbucks) White Coffee Mocca

- Besöka vår thairestaurang

- Köpa en dyr handväska till mig själv och bedöva samvetet med ursäkten "julklapp"
- Äta pizza på Harrods
- Titta när de tänder julbelysningen på Regent's Street.


Innan jag åker har jag dock några härliga hinder att ta mig över -- de stavas matteprov. Min kära mattelärare kläckte i veckan den underbara idén att jag, förutom det mastodontprov på kapitel 2+3 vi har fredag veckan efter höstlovet, även ska göra ett gammalt nationellt prov tre dagar senare. Yes yes yes! Glädjesmurfen hoppar upp och ned och viftar med glädjeflaggan över att jag i veckan måste läsa in ytterligare ett kapitel och hela boken. Rättvist, kanske, men fan inte roligt. Hör ni några konstiga ljud kan det vara jag som fått bryt på derivatan av någon exponentialfunktion och går totalt berserk på Matematik 3000.


Oxford Street

Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag behöver en vecka i skogen.

2007-10-28 @ 15:38:15
Postat av: Elin

Ja, varför rimmar derivata på hata? Haha. London är bääääst (: Vill också dit nu, nu, nu! Fin blogg förresten (: Kram Elin

2007-10-30 @ 09:25:37
URL: http://elincamilla.blogg.se
Postat av: attblinagon.blogg.se

Londond, underbara stad, kom hem därifrån för någon månad sedan.
Speakers corner är bara för underbar för övrigt. komedi på hög nivå där man lätt skulle kunna spendera en heldag :)

2007-10-30 @ 12:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0