It ain't over till the tunnhåriga mäklare sings.


Jag hoppas vid Gud att det här är klart nu och att jag inte behöver gå igenom någon budgivning på länge. Den här dagen var lite tumultartad med flera oväntade vändningar, från hopp till förtvivlan till hopp, men det ser ut som att vi är de ensamma budgivarna kvar. Ja, budgivningen är avslutad med oss som vinnare och kontrakt ska skrivas på söndag.


Ännu har jag inte gjort några uttag från glädjekontot, vilket dels beror på ren förnekelse -- kom igen, jag kan omöjligen vara ägare till en alldeles egen lägenhet -- och dels ren paranoia angående det här med bostadsaffärer. Bara förrförra veckan när vi ringde för att höra om en lägenhet fortfarande var till salu, berättade mäklaren att om vi hade chans på den om vi kom innan halv två, då kontraktet med de som vunnit budgivningen skulle skrivas. Schysst...


Som sagt, jag ger inte fem öre för någon mäklarheder. Tills på söndag kväll när allt är underskrivet och klart får champagnekorken vackert stanna i flaskan. Men då jädrar ska det smälla desto mer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0