Höst i mitt bröst.


Min nya bodylotion luktar precis som den solskyddskräm jag brukar använda. Varje gång jag använder den nappar följaktligen luktcentrum direkt -- sommar! -- och drar med sig resten av hjärnan, vilket om och om tvingar mig till den smärtsamma insikten att det är minst nio månader innan det blir någon sommar att tala om.


Dessutom har jag haft pepparkakor på hjärnan sedan i måndags då jag träffade någon som luktade just det, och igår tyckte jag precis att det luktade julskinka i huset. Det var fläskfilé och omedelbar besvikelse. Ni förstår. Det pågår en konflikt inom mig, och hur man än vänder och vrider på det kommer man till samma sak: jag avskyr hösten.


Vilken annan årstid som helst är bättre än höst. Jag har verkligen noll förståelse för höstfantasterna och misstänker att entusiasmen bara är deras sätt att hantera ångesten. Hittills har jag inte stött på ett argument för hösten som jag inte har kunnat bemöta. Mörk, kall, grå, snålblåsig, deprimerande, förkylningsfrämjande, ful (och försök inte komma dragande med de fina färgerna, löven har snart trillat av) och allmänt eländigt är vad den är, inget annat. När jag blir stor och rik ska jag emigrera så nära solen det bara går, men i väntan på det tänker jag helhjärtat omfamna min roll som hösthatare. Skitårstid.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Sant. Man blir så förbannad. Tycker att hon hade kunnat börja med ett "hej" iaf om hon nu var tvungen att kommentera. Bah!
Ang årstiderna så måste jag nog säga emot, lite iaf. Hösten är faktiskt jätte bra, till en viss del. Nu börjar den dock bara bli trist. Men september är en bra höstmånad. De första dagarna är bara förjävliga, för det är då man inser att sommaren inte kommer att komma tillbaka, men sen är det ju kanon. Solen lyser fortfarande, löven ÄR faktiskt fina, luften är frisk osv osv.

2007-10-04 @ 16:40:58
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Men i oktober blir det, som sagt, jävligt och drygt bara.

2007-10-04 @ 16:45:26
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Å andra sidan kan man varken leva i framtiden eller i det förflutna. Det kanske är så att september månad är den månad, framför alla andra, som man måste anamma detta. En månad som finns till just för att lära oss detta, kanske. Kanske inte.
Ljusterapi är riktigt bra. Du kanske blir lite snällare iaf. Om inte annat så finns det ju pepparkakor!

2007-10-04 @ 19:47:08
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Sofia

Jag får en liten känsla av att du är ironisk men vägrar att tolka det hela på så sätt, vrång som jag är. Fast kanske mest för att jag inte tror att du är det, ironisk alltså. Eller, nu blev det lite felformulerat tror jag. Du får förstå endå, helt enkelt.
Annars är floating grymmt, fast det hjälper iof mot helt andra besvär så.. det var inget.
Har du inte hört att man blir snäll av pepparkakor? Det trodde jag alla visste. Annas pepparkakor it is. Förutom när jag köpt dem, då märkpennan åkt fram och vissa justeringar genomförts.

2007-10-04 @ 20:46:35
URL: http://plastsak.blogg.se
Postat av: Emilie

Jag hatar våren! BLÖRK!

2007-10-04 @ 21:36:51
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: niki

Exakt, bara undanflykter!

2007-10-04 @ 22:04:41
URL: http://blogg.modul8.net
Postat av: Fiiiia:D

Anna, hösten ja Jag måste säga att jag tycker den är okej. och med den ärligheten rök måmga ärs vänskap:P
Nejdå vänta, jag har argument, Såhär va:P
Hösten i Gbg är bättre än vintern här. Hösten i mora Suger lika hårt som när väckar klockan ringer.
Hösten i gbg har vart ganska fin, lite regn, inte så kallt. utan härliga soldagar med mkt färg. Men vintern i Gbg kan ju vara lik hösten i mora Piss kallt, blöt, ingen snö, regn på juafton mm. De enda sättet att hålla sig varm och trorr om fossingarna här är fodrade gummistövlar, och vem fan vill ha de om man inte är under
år. Så härgår vi blöta om fötterna en hel jävla års tid. fy fan. Jag vill ha sommar och 20 + Men de häder ju typ 10 dagar om året
detta avlånga land.
Och du ja saknar dig din lilla ja va du vill:P

2007-10-05 @ 00:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0