En inre dialog.


Röst 1: Jag kan inte bestämma mig om jag ska lägga ut en bild på min nya trenchcoat eller inte.

Röst 2: Den är ju väldigt fin och flera av dina vänner har bett om att få se den.

Röst 1: Ja, men tänk om jag blir stämplad som en modefjortis då. Det är ju illa nog att jag skriver om handväskor ibland.

Röst 2: Men det är ju din blogg. Du får väl skriva och göra vad du känner för, handväskor eller trenchcoats, du bryr dig väl inte så mycket om andra?

Röst 1: Nej... Lite grann kanske.

Röst 2: Du har ju köpt den. Om du vill visa upp den på din blogg, varför inte?

Röst 1: Men tänk om ingen någonsin kommer ta NÅGOT jag skriver på allvar efter det? Det är ju ffs nästan lika illa som "Dagens Outfit"!

Röst 2: Ja, men om du faktiskt tycker så mycket om ett klädesplagg att du vill blogga om det är ju själva skadan redan skedd vare sig du lägger ut bilden eller inte. Du är den du är. Om folk tappar respekten på grund av det var det väl inte mycket respekt att ha.

Röst 1: Näe... det förstås. Men tänk om det här är första steget? Tänk om det här är allt som krävs för att sätta igång nedåtspiralen, och snart poserar jag för "Dagens outfit" med två fejkade LV-väskor på var arm, en iPod i fickan och refererar till Blondinbella som min idol?

Röst 2: Nu börjar du bli löjlig på riktigt.

Röst 1: Jag vet. *suck* Fan, jag hatar sådant här.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Jag säger som de flesta i min omgivning. ta ett piller :P

2007-10-26 @ 09:52:01
Postat av: Emma

Annnaaaa jag hittade dej allt :) Mamma sa att du brukar läsa min blogg, så jag va ju tvungen att söka upp dig! Hur är lääget?? Allt bra hoppas jag..kram! Emma

2007-10-26 @ 10:21:18
URL: http://veloouria.blogg.se
Postat av: Emma

eller vänta nu, fel anna? Söker efter anna jespersen..?

2007-10-26 @ 10:31:35
URL: http://veloouria.blogg.se
Postat av: iRiC

hahahaha, klockrent inlägg ^^,
men jag blev ju sugen på att få se den där trench*nånting* nu. men passa dig för modefjolls-outfit-looken bara! ;)
ja hanna påstår att det är konst, men jag tror hon bara går ut och hugger ner träd när hon är arg på mig. svårt att säga. ^^,

2007-10-26 @ 10:43:13
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0