Cleaning out my closet.


Mitt rum igår var den ultimata sinnebilden av kaos. I kid you not. En nedsläppt bomb skulle inte ha gjort någon skillnad, möjligen hade det städat upp lite.


Jag hade fått ett av de berömda sk "rycken". "Rycken" är återkommande inslag i mitt liv och resulterar vanligtvis i röra i klass med... ja, något extremt rörigt, följt av avancerad omorganisering och därefter stora högar med saker som ska bort ur mitt liv. Efter England har alla hämningar släppt; min humörnivå står i direkt paritet till mängden jag får slänga.


Medan jag stod med saker upp över armbågarna fick jag åtskilliga uppenbarelser. Så mycket av våra liv finns sparade i just alla de små sakerna. Biobiljetter daterade tillbaka till 94. Brev. Konsertbiljetter. Urklippta foton från en Halloween förra århundradet. Diplom för pepparkaksbygge. Gamla julrim (vad ger ni mig för: Att mumsa isig godis är så jätekul så jag tänkte att det skulle bli så med i jul). Minneslappar. Tidningsurklipp.


För att inte tala om allt jag skrivit under åren, i och utanför skolan. Jag fick en massiv släng dåligt samvete när högen av förbrukade papper och block bara växte och växte. Herregud, jag måste ju ensam vara ansvarig för utrotandet av åtskilliga regnskogar. Förlåt träden, förlåt mig. Jag hade ingen aning om att det var så illa, jag är som en deltagare i Du är vad du äter som får sin årsförbrukning pizza uppradad framför sig. Om jag kommer ihåg ska jag adoptera en sån där björk eller två eller tjugo som försök till kompensation. Jag avstår dock helst från diplomet, det finns något motsägelsefullt i att rädda ett träd och få något tillverkat av ett dött träd som tack.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Var glad att du inte var med inne på Mcdonalds.. Jag på toa och Arash bankande utanför "Släpp in mej Emilie.. Emilie"
och då försöke han få ihop vem Tobias var och vem Tomas var och vem som flörtade med vem och avslutade det hela med att tränga sig förbi hela kön på McDonalds och de bakom var inte glada. Före det hade han försökt få någon långhårig kille att köpa veg. burgare åt honom. Puh..
och var ännu gladare över att du låg tryggt i din säng den sista halvtimmen av färden när Arash ringde och hade gått vilse. Han skulle minsann hem sa han och satte kurs mot Tuvan (?!?!) men då var ni nog med.. om jag minns rätt;) Vi hittade honom efter ett tag då påstod han att han hade vadat genom en flod.. skitsnack.

2007-10-31 @ 10:58:07
Postat av: Annaa

haha mitt rym brukar kallas bombnedslag! har t.o.m. en bild på min blogg ;)

2007-10-31 @ 18:47:19
URL: http://mizzsunshine.blogg.se
Postat av: attblinagon.blogg.se

Jag skulle nog vilja kalla den för en thriller eller spänningsroman utspelad några år frammåt i tiden.

2007-10-31 @ 19:21:22
URL: http://attblinagon.blogg.se
Postat av: sofia

Det spelar ingen roll om man vill ha det där diplomet, man får det helt enkelt inte vad man än klickar i. Det är bluff och båg. Plus att det kostar att få det på papper, vilket iof är bra då.

Ekvationerna som utgör underlaget till din pillerburksbild ger mig föresten magont.. usch.

Jag använder en canon 400d, precis som alla andra halvambitiösa nybörjare :)

2007-10-31 @ 22:07:16
URL: http://plastsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0