X-files the movie II.


Som ett ytterligare bevis på att jag och nyhetsvärlden inte haft något stadigt umgänge på sistone upptäckte jag först igår att en ny Arkiv X-film ska släppas sommaren 2008. Det visade sig att till och med pappa visste det innan mig, vilket jag inte är helt bekväm med, men okej då.

Tydligen är det härmed bevisat att jag uppnått en ålder då nostaliggenen är fullt utvecklad. Man kan lugnt säga att jag under en period var ett hängivet Arkiv X-fan. Kvällen när jag träffade Gillian Anderson återfinns fortfarande bland de häftigaste i mitt liv. Jag hade en imponerande samling merchandise -- till och med Barbie-dockorna, kan ni tänka er? Ja, det kan ni förmodligen. Ett tag bar jag till och med -- håll i er nu -- runt på ett hemmagjort id-kort med Scullys bild och min killkompis hade ett likadant med Mulder. Det är dock över ett decennium sedan, så preskriptionstiden för pinsamhet har därmed gått ut. Jag kan inte längre klandras för mina handlingar och jag skäms inte alls när jag skriver det här. Inte ens lite grann.


Detta är vad som än så länge är känt om filmen: "The supernatural thriller is a stand-alone story in the tradition of some of the show's most acclaimed and beloved episodes, and takes the always-complicated relationship between Fox Mulder (Duchovny) and Dana Scully (Anderson) in unexpected directions." Det låter ju lovande, särskilt det sista då jag tycker några pussar på nio jädra säsonger är väldigt snålt. Om de sen kunde rädda världen också, ja, då är det väl att betrakta som en trevlig bonus. The truth is out there.


Kommentarer
Postat av: Jon

Tänk den tiden då du och jag kommer att finnas som barbiedockor :)

2007-11-29 @ 20:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0