Vad blir det för muffins?


Inspirerad av de nyinköpta engelska minimuffinsformarna (som jag klokt nog valde bort i denna experimentomgång) och med oväntad fritid sedan jag befriats från matematikens börda, kavlade jag igår kväll upp ärmarna och bestämde mig för att bryta ny mark inom muffinsbakandet. Bland huvudingredienserna återfanns mörk choklad, vit choklad, Daim och kolasås.


Medan jag botaniserade bland ingredienser och mixade och matchade över gränserna för det traditionella muffinsbakandet, kände jag mig stundtals inte helt olik en av våra manliga vänner, som lössläppt i köket får Per Morberg att framstå som alldaglig. Det var lite djungelexpedition över det hela, vad som helst kunde hända. Mamma vandrade regelbundet förbi köket och skakade på huvudet åt mig.


Resultatet: Mycket disk. En hel del muffin utanför formarna. Sju olika smakkombinationer. Totalt 24 muffins varav två som utseendemässigt möjligen skulle ha dugit åt Bree Van De Kamp. (Nej förresten). Nu återstår bara att hitta någon som vill assistera mig med att äta upp dem.


Muffins

Kommentarer
Postat av: Sofia

Kul att prova en massa nya smaker! Tipsa om du kommer på något som är lite extra gott! :)

2007-11-27 @ 11:54:37
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Ida

Åååh vad gott med muffins :)

2007-11-27 @ 12:02:23
URL: http://Http://tigrica.blogg.se
Postat av: Ine

Anna! Jag ska starta en tidning och anställa dej som krönikör. =)

2007-11-27 @ 16:10:59
Postat av: Emilie

Here I
am!!

2007-11-27 @ 18:50:29
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Sofia

Mmm, det lät gott! Dessvärre är ju köket rivet så jag tror jag väntar tills vi fått upp det nya innan jag börjar med att baka.. Är tillräckligt stökigt ändå just nu!

Kul med första egna lägenheten!
Är det en etta?
Haha, vi har varit ett antal vändor till ikea också.. Men jag är en gnutta less på ikea-kvalite.. Möblerna är verkligen super, men småsakerna.. Köpte en filt - kastade för att den luddade helt sjukt mycket, matta - ska byta ut den så fort jag får råd, den släpper hela tiden och vill man ha rent får man dammsuga en gång i kvarten (typ!) och så har jag lyckats ha sönder ett antal av deras tallrikar (här hemma, inte där..) genom att bara hålla i dem..

Lycka till med lägenheten! Och hojta till om vi får se några bilder! :)

2007-11-27 @ 20:45:23
URL: http://tusse.tjejsajten.se
Postat av: Jon

Haha, jag undrar jag vem du egentligen syftar på. :D
har haft turen/skickligheten att undvika en perkulerande Per Morberg, men jag förstår vad du syftar på för adjektiv.
Jag bakade bullar i helgen, 7 timmar tog det!
men bullar fick jag också ;)
Dina muffins ser iaf goda ut. Både bildligt och bokstavligt gumman :D
Kyss och gull

2007-11-28 @ 18:50:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0