Se upp, Claudia, Heidi & Naomi. (Eller ner).


Idag verkar det som att var och varannan tjej kallar sig för modell. Kravet är tydligen en digitalkamera, en internetuppkoppling och ett användarkonto på någon modellsida, såsom denna och denna (den sistnämnda erbjuder möjligheten att skräddarsy sökningarna, t ex 131 cm långa modeller med 120 cm bystmått, vilket tråkigt nog inte gav några träffar). Visst finns det både fotografer och modeller med seriösa ambitioner och talang, men hos en fascinerande stor skara saknas både och. Vilket förstås har potential att bli -- och blir -- fruktansvärt roligt.


Själv har jag för länge sedan accepterat att jag inte är traditionellt modellmaterial. Längden, det är längden förstås -- de 160 cm långa supermodellerna lyser ju med sin frånvaro bland de stora modellnamnen. Men när jag var inne på en modellsida började jag fundera -- med tanke på vilken värld vi lever i borde det väl rimligtvis finnas en nisch inom klädindustrin som fokuserar på kläder till dvärgar och kortväxta? Och därmed också ett behov av modeller som bär upp kläderna?


Där skulle jag kunna komma in. Jag menar, supermodeller ska ju vara ungefär en halvmeter längre än vanliga människor. Det är ju perfekt, jag skulle kunna bli alla dvärgkvinnors ideal!



Dags att sova nu, Anna.


Kommentarer
Postat av: iRiC

haha, ja fan nu har hon nog bara ett dussin knivar kvar :P jag kanske ska ha sönder dem också? ^^,

2007-11-03 @ 20:57:10
URL: http://iric.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0