Och det är alldeles Säkert.


Varenda bok jag kunde komma över läste jag

Och jag spydde aldrig vid kullen på 4H-gården

Behövde aldrig ungdomsvården

Den enda som aldrig rökte

Den enda som aldrig fuskade på proven - då lär man sig ju inte något



Hello Saferide, Säkert - jag gillar Annika Norlins musik, oavsett vad hon uppträder under för namn. 2006, Vi kommer att dö samtidigt, My best friend, Och jag grät mig till sömns efter alla dar (citerad), The quiz, Allt som är ditt... listan blir gärna lång. Jag har till och med överseende med den ibland bristande grammatiken, och det är stort för att komma från mig.


En del av hennes musik får man lära sig att tycka om, ge tid att växa, men i många av hennes låtar med få undantag finns det ändå något som tilltalar mig på ett eller annat sätt. Igenkänning kanske. Hennes självironiska ton eller förmåga att sätta fingret på små detaljer. Inte vet jag. Men tycker om gör jag, och bara det räcker förbannat långt.



Dom säger vad kul att vara ung och fri

Fri från vad då - från förpliktelser? Tjenare.

Man skulle vara horan, madonnan, smart och korkad på samma gång [...]

Tack kära år som går

Tack kära år som lägger en paus mellan nu och då, och en paus mellan dig och mig [...]

Vilken jävla lögn att det ska vara ens bästa tid,

vilken jävla lögn att det ska vara ens bästa tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0