London-rapport nr 1.


Det har blogginlagget borjade nedskrivet pa en servett, inne pa min favorit thai-restaurang ett stenkast fran Piccadilly Circus/Regent Street. Har i London ar det rush hour for fullt,  trafiken ror sig knappt markbart och det ar manniskor overallt. Julen och julfirandet har ar i full gang; butikerna ar fulla av pynt och kafeerna lanserar sina "juldrycker." Oxford Street skulle kunna misstas for the Strip i Las Vegas med alla ljusdekorationer blinkar fran varuhusfasader och butiker.

Flygresan hit igar gick bra, forutom att jag blev bitter med tre timmars vantetid pa Skavsta utan internet (tjejen i souvenirbutiken hittade inte nagra kort till det tradlosa natverket)... Vaskan dok upp som den skulle och Lena likasa. Det var morkt nar vi akte till henne igar och jag ar inte riktigt saker pa hur man hittar till hennes lagenhet, darfor sitter jag nu pa ett internetkafe och vantar pa att hon ska sluta jobba (hon jobbar over idag, oklart hur lange).

Hela dagen har jag rannt runt inne i butiker inne i centrala London. Mest fonstershopping, kan jag lugna er med, sarskilt eftersom jag spenderat mest tid inne pa Harrods. Ett limefargat underlagg for kladdiga skedar (!) och ett par monstrade minimuffinsformar blev de enda inkopen. Ja, och sa lite Godiva-choklad. Host. Hos kosmetikagamarna hann jag med en intressant provsminkning (jag sager bara: ROTT lappstift) och hamnade ocksa pa Diors smyckesavdelning tillsammans med en enligt min gaydar mycket homosexuell fransk forsaljare som lystrade till namnet Adrien. Han spretade glatt med lillfingret varje gang han upprepade hur looovely jag var i guld. Sa vitt han vet har jag en mamma nagonstans som forvantar sig att fa ett diamanthalsband for 18 000 kronor (ledsen mamma, men jag kopte det inte).

Nu varker mina fotter som bara den och jag tror Lena ar pa g att sluta, om inte annat ar min internet-tid det. Jag vill bara papeka att jag forvantar mig cred for det har inlagget, inte bara for att jag betalat dyra pengar enkom for att kunna uppdatera utan ocksa for att jag stapplat runt den senaste timmen och letat internetkafem, vilket inte borde vara svart i centrala London men det ar det. Jaja. Nu ska jag utova mitt daliga inflytande pa Lena och se till att vi far Ben & Jerry's-glass ikvall ocksa. Pa aterskrivande.


Kommentarer
Postat av: Elin

LOVE LONDON!!!!!!!!

2007-11-15 @ 22:42:11
URL: http://elincamilla.blogg.se
Postat av: Emilie

SKÅL!

2007-11-16 @ 12:58:59
URL: http://solbarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0