Home sweet Sverige.


Svensk mark under fötterna. Det känns... ja, bra faktiskt. Efter att ha varit på resande fot i över tolv timmar är det skönt att nå någon slags mål, även om det inte är hemma-hemma utan mormor och morfar-hemma. Men med hemlagade köttbullar, svensk mjölk och Annas pepparkakor kan jag knappast klaga.


Resandet gick bra över lag, ingenting speciellt att rapportera annat än att jag för tredje gången smugglat en pincett förbi säkerhetskontrollen (första gången upptäckte jag det i efterhand; andra gången glömde jag checka in den och körde med gsg-metoden -- går det så går det -- och nu tredje gången var det bara ett test). Det har dock sina fördelar med att flyga små flygplan till små flygplatser; mindre förseningar och bagaget kommer betydligt snabbare. Och 553 kronor t/o/r till London får man faktiskt inte säga mycket om.


I morgon blir det tåg hem, jag är i Mora runt halv fyra, insch SJ och Tågkompaniet. Det blir till att packa upp och sedan packa igen -- vi får nycklarna till lägenheten nästa vecka och det är en hel del pryttlar som ska köras ned. Men gäsp, det får bli en annan dag.


Kommentarer
Postat av: Emilie

Derek väntar gånger två då ;)
Fast jag är visserligen i Risberg men men :(

2007-11-22 @ 11:34:36
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: sofia

Annas pepparkakor och hemlagade köttbullar, kan nog knappt bli mer svenskt? Välkommen hem!

2007-11-22 @ 16:09:45
URL: http://plastsak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0