Åh fan, SÅ enkelt.


Förra veckan satt jag på tåget mellan Borlänge och Mora i Tågkompaniets våld. Blicken vandrade under färden runt i vagnen och fastnade på en av tågbolagets reklamskyltar på väggen, där det stod om hur man garanterat får lägsta biljettpris vid internetbokningar. Under rubriken och bilden stod sedan med glada bokstäver Så enkelt att vi själva klarar av det!


Jag upprepar: Så enkelt att vi själva klarar av det! Wtf, vad är det för slogan? Och än mer intressant, vilket budskap hoppas man förmedla? Visserligen pratar vi om företaget som ett tag hade tåg som inte tål minusgrader i det som ibland kallas södra Norrland, men ändå. Satt det några reklamnissar runt ett bord och försökte brainstorma fram en slogan som sammanfattar Tågkompaniet -- "Om till och med idioterna på Tågkompaniet fixar det, blir det inga problem för dig oavsett hur korkad du är -- det är bra grabbar, men hur gör vi det mer catchy?"?

  

Jag skulle så gärna vilja veta.

Tåg.


Kommentarer
Postat av: iRiC

jag har kollat på tågkompaniet. det blev 2 kr billigare. så jag tog sj för att jag har erfarenhet av dem istället. ^^,

svar: det kan förefalla som om jag ligger risigt till, men faktum är att hanna tog bilden i fråga. ^^, haha

2007-11-05 @ 18:41:38
URL: http://iric.blogg.se
Postat av: iRiC

ps. självklart ska karet kaklas in ;)

2007-11-05 @ 18:42:16
URL: http://iric.blogg.se
Postat av: Emilie

Jag har också funderat på det där alltså.

2007-11-05 @ 19:53:29
URL: http://solbarn.blogg.se
Postat av: Jon

Låt oss bringa eldfängd revolution mot tågBracket!
Vi vet ju redan att deras välrenommerade rykte gått i pott när det gäller à moi!
(Svar på kommentar):
Ingetdera! Jag är i strålande bitterform, och komponerade just ihop ett knippe kärvt stinkande cyberverklighet och en näve kritik till densamma i form av ett NYTT BLOGGINLÄGG!! Vel bekomme!
kramar gulle dig!

2007-11-05 @ 22:10:11
URL: http://thym.blogg.se
Postat av: kristin

HAHA :D

2007-11-18 @ 15:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0