Torsdag Syttende Maj


Ska snart träffa Lena i Wimbledon och gå igenom våra outfits till vår "day-of-pampering" på söndag - en heldags skönhetsbehandlingar på en enligt dem själva exklusiv London-salong, The Studio.

Förutom skönhetsbehandlingarna ska vi ta med 5-6 olika "outfits" till en "photoshoot", vilken ska resultera i en A4-bild av okänd kvalitét som ett minne från dagen. Spä-nnan-de. Vill man ha fler foton får man betala extra, står det i det finstilta. Lena snokade reda på hur mycket. 1000 spänn per pappersfoto och 800 per bild på en cd-skiva. Host.

Föräldrarna har åkt hem till fosterlandet, saker och ting börjar gå tillbaka till det normala. Det börjar dra ihop sig till exams, jag har minst en i veckan hela juni. Totalt är det nio delprov. Ha-ha. Jag har åtminstone mina två speaking exams i början, 2:a och 6:e. Thank God for small favours.

Veckan efter nästa vecka är det dags för ännu ett half term-lov, mitterminslov antar jag att vi skulle säga i Sverige. Mrs D upptäckte att hon hade en massa air miles ihopsparade som hon måste använda upp, så hela familjen D ska då till Frankrike i tre dagar - au pairen tråkigt nog inte inkluderad. Så mycket för att vara en del av familjen, fnys. Jag får i alla fall vara att ledig fem dagar på raken, lördag till onsdag. Alltid något.

Nu ska jag släpa mig upp till badrummet och göra något presentabelt av det råvarumaterial jag har till godo för att ta Wimbledon med storm. Stay tuned for more news.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0