Happy Birthday To Me!


Så har man fyllt tjugo år. Hipp-hipp-hurra! Själv märker jag ingen större skillnad - ingen extra tumme som växt ut eller så. Min Porsche lyser med sin frånvaro, men jag är övertygad om att den bara fick lov att stanna hemma på grund av Sterlings viktregler.

Jag har funderat lite över poängen med att fylla tjugo. Vad är det egentligen som händer då? Det är väl Systemet, något motorcykelkort och "exklusiva" kryssningar med Birka man får tillgång till - som jag har längtat. Kanske får man helt enkelt se det som nog med bonus att man inte är tonåring längre, hehe.

Föräldrarna är fortfarande kvar här, de flyger hem till Sviiiden ikväll. I skrivande stund har de gett sig av ner till byns bibliotek och till matbutiken Waitrose för att inhandla lunch. Vi har hunnit med en hel del under tiden de varit här - Science Museum, Harrods, båttur på Themsen, Hamley's, Guildford, Pollock's Toy Museum, Liberty, King's Road, shopping, Design Museum... med mera. Jag tror inte att jag behöver förklara närmare varför bloggen inte blivit uppdaterad på ett tag.

Vad mer har hänt? Mr D har krockat bilen. Tja, krockat och krockat... När vi kom hem i lördags kväll stod han på knä med en tejprulle vid baklyset på sin tre månader "gamla" Mercedes och tejpade (!) ihop det krossade baklyset för att få det att fungera. "I bumped into something," var förklaringen han moloket gav. Ordet "bumped" var väl här en underdrift - på den bakre stötfångaren var det en rejäl, djup krater.

Mrs D var bortrest under helgen och jag skulle gärna vilja höra hur Mr D förklarade incidenten för henne - hon hade säkert någonting att säga om det, host host. Nis reaktion var dock svår att missa - hon skuttade innanför dörren och ropade glatt "Daddy smashed his car!" som om hon tillkännagivit att jultomten var på väg. Barn...

Kommentarer
Postat av: cecilia

GRATTIS!

2007-05-15 @ 12:46:47
URL: http://cillenl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0