Exams, Powerwalk och Cambridge x2


Fikade med Lotta i Guildford igår. Vi passade på att ta en shoppingrunda också och jag inhandlade en snygg, svart (aren't they all?) klänning på H&M. Dessutom såg jag en fin aprikosfärgad bomullsklänning på New Look, som inte jag har bestämt mig för om jag ska slå till på eller inte. Få saker slår lite retail therapy.

Eftersom alla exams dyker upp i juni, både ESOL-kursen och Cambridge-kursen, har jag numera engelskalektioner på onsdagar för att kunna öva med tjejen jag ska göra ESOL Speaking Exam med. ESOL ska jag göra på Brooklands College 6:e och 20:e juni, medan Cambridge-proven är i Wimbledon. Ni tycker väl inte att det låter rörigt? Fick papper från Wimbledon i veckan om datumen för mina prov ? 2:a och 13:e juni. Den 2:a är en lördag. Jag kan knappt hålla inne med all glädje som bubblar upp i mig. Ha-fucking-ha.

De tre senaste kvällarna har jag varit ute och powerwalkat med en polsk au pair som bor i samma område som jag. Jag träffade henne i skolan en gång och vi nämnde att vi kanske kunde ta en promenad någon gång. I tisdags ringde det på dörren och där var hon, utan förvarning, och ville att jag skulle följa med ut på powerwalk. Det ville jag egentligen inte, men med Ni en meter bort vore en undanflyktslögn samma sak som au pair-självmord. Jag är ju trots allt den som ska representera det Moraliskt Rätta och Riktiga i hushållet. Det är tur att jag bara arbetar 25 timmar i veckan.

Den polska au pairen pratar non stop och jag behöver bara skjuta in ett mm, hmm eller okej ibland för att hålla igång henne. Om jag råkar missa något eller svarar fel fungerar alltid den gamla hederliga språkskillnadursäkten - Ursäktavipratarolikaspråkjagmissförstodvisst. Hon är trevlig och så men lite, eh, speciell. Igår skulle hon t.ex. visa 300 bilder från sin endagsutflykt till Brighton och beskrev hur hennes bror brukar köra över hemmets kattungar när han kommer hem från disco på kvällarna. Efter vår första promenad verkar hon ha fått för sig att vi ska powerwalka varje kväll, men det håller jag på att ta ur henne.

I morgon tänkte Lena och jag åka till Cambridge, vilket med andra ord kan beskrivas som "äventyr". Ledorden är tågbyten och picknick. Hampton Court har vi pratat om på söndag, men beror väl lite på hur mycket energi och ekonomi vi har kvar efter morgondagen. På måndag är det bank holiday här i England och Mrs D är hemma hela dagen med Ni, så au pairens tjänster behövs ej - hurra! Tre dagars ledighet, come to mama!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Vilken är den bästa TV-Serien?
Du har väl röstat... :-)

2007-05-04 @ 12:44:23
URL: http://www.kempo.nu/TheGuide
Postat av: Emilie

Är den där Jörgen liten dryg?

2007-05-29 @ 10:32:41
Postat av: Anna

Ja, snälla Emilie, kan inte du "ta hand om" honom åt mig? *blink blink*

2007-05-29 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0