Anna och Lena på Zoo


Ja, det är precis vad det låter som. I lördags åkte vi till London Zoo, sedan våra ambitiösa planer om London Eye skrotats på grund av dåligt väder. Vi såg bland annat jättestora fiskar, lemurer, (fr)uttrar, giraffer, zebrarumpor, sovande lejon, arga gorillor, pelikaner, punk-lamor och naturligtvis otäcka barn i massor.

Pingvinerna var mina favoriter. De här två skojiga pingvinerna pussades, eller kräktes möjligen upp fisk i munnen på varandra.

Pingu I & II

På kvällen fortsatte pingvintemat med filmen Happy Feet. Det måste vara det sämsta jag har sett i filmväg på länge, och då såg jag ändå Pirates of the Caribbean II rätt nyligen.

Hur tänkte de som gjorde Happy Feet? "Låt oss göra en film om en pingvin som inte kan sjunga och blir mobbad för att han steppar. Pingvinen träffar några småpingviner som bryter på spanska - här kan vi återanvända Madagaskar-pingvinerna! - och steppar sen så att människorna slutar fiska fisk. Slut."

Och nej, jag tänker inte be om ursäkt för att ha avslöjat citationstecken handlingen citationstecken ifall någon inte sett filmen. Jag ser det som att jag gjort er en tjänst.

Kommentarer
Postat av: Zoni

Hejsan. Står i en radiostudio och skulle just berätta något om "den där pingvinfilmen" för min kollega. Glömde såklart vad den hette o googlade på pingvin och steppar. Fick träff på din blogg!

Fantastisk beskrivning av filmen! Håller fullständigt med, filmen var/är råkass! Hat bra vetja!
/zoni

2008-03-17 @ 09:28:29
URL: http://www.zoni.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0