VÅR!!!


V?rblommorUtanför fönstret strålar solen - för tredje dagen i rad är det underbart vårväder här. Det är runt 13-14 grader varmt, fåglarna kvittrar och blommor, träd och buskar blommar. Slutet av gångvägen till "centrum" är på båda sidor kantad av någon slags buskar med vita blommor som luktar precis som hägg - underbart. Igår var jag i Guildford med Lotta och det var för varmt att ens ha kavajen på sig. Precis så här vill jag ha det i mars! Bilden här intill är på påskliljorna i rabatten utanför, och på något småfånigt sätt blir jag glad bara av att se dem. Nu när det är varmt ute är min nya favoritleksak Nis jättestudsmatta - jag tillbringade en timme på den i solskenet i förmiddags. Jag kan inte bestämma mig för vad som är härligast - att hoppa eller bara ligga på den och njuta av solen.

Nej, jag saknar då inte vintern ett dugg. Jag är nöjd om det snöar lite och är några minusgrader runt juletid, sen får det gärna vara runt 25-27 grader varmt mellan januari och november. Jag är faktiskt inte helt övertygad om att växthuseffekten är något enbart dåligt. Ok, ok, jag vet, havsnivån stiger med en meter eller så varje gång man slänger en plastförpackning i fel container och allt det där. Men vad sjutton, lite får man väl offra...

Vad händer annars? Om nån timme ska jag hämta upp Ni i skolan och jag har lovat att vi ska baka blåbärsmuffins när vi kommer hem. Till middag tänkte jag försöka mig på att göra en räksås jag hittade på ica.se - räkor var (förutom en förpackning öppnad Yorkshire-pudding, fyra olika sorters glass och isen runt frysfacken) i princip det enda ätbara jag hittade i frysen. Mrs D har rymt till Irland utan att handla innan hon for, vilket innebär att Mr D under tre dagar kommer att ha det fulla ansvaret för såväl handlande som matlagning. Hans största kulinariska bedrift är att värma M&S färdigmat i ugnen. 'Nuf said. Enligt mina uppskattningar kommer ordningen i köket/kylen tidigast att vara återställd ungefär vid denna tid nästa vecka.

I morgon är det ju den beryktade Melodifestivalen och jag och tjejerna ska in till London för att se finalen på storbildstv i Svenska Kyrkan. Ja, jag vet, en av de största fördelarna med att flytta från Sverige är just att slippa Melodifestivaleländet (tm). Men vad ska jag säga? Eftersom jag detta år varken sett delfinalerna ELLER något avsnitt av Let's Dance-såpan har jag helt enkelt ett överflöd av spydiga och elaka kommentarer lagrade inombords som jag måste få utlopp för på något sätt. Och Melodifestivalfinalen - ja, kan NI tänka er något mer effektivt sätt än det?

[Edit]: Åh. Herre. Gud. Jag såg/hörde just ett sammandrag av finalbidragen på You Tube. Stackars, stackars, stackars Sverige...


Kommentarer
Postat av: Emilie

GE MEJ SNÖ!!! denna vår går mej på nerverna!

2007-03-10 @ 23:04:03
URL: http://www.emilie.sprayblog.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0