Ett Väldigt Intressant Inlägg


Idag strålade solen återigen från en klarblå himmel, termometern nosade sig upp mot 17-gradersstrecket och på den vindstilla altanen var det närmare 20. Wünderbart! Det fina vårvädret har nu hållit i sig konstant i en vecka, så man börjar ju så smått undra när Englands motsvarighet till aprilväder - marsväder torde det väl vara - slår till och det blir åska och drivis. Förhoppningsvis blir det över påsk när jag är i Sverige.

Idag var en sådan dag då jag var Otroligt Effektiv. Uppe strax före åtta, duschad och frukostad vid nio, första tvätten i maskinen före 9.30. Jag dammsög huset; tvättade golven; städade mitt badrum noggrant nog att man kan bygga datachip där, om behovet skulle uppstå; bytte lakan i tre sängar; tvättade och torktumlade tre maskiner; strök ett tvättberg á la Kebnekaise OCH sorterade grönsakerna i kylskåpet enligt färgskalan. (Nu kan ju ni fundera på om det sista var ett skämt eller inte.) Sedan gjorde jag lunch till mig själv bestående av en massiv fruktsmoothie  - apelsin, banan, kiwi, jordgubbar, mandarin, äpple, ananas, apelsinjuice - och avnjöt den i solskenet på altanen, vilket kändes mer än lite lyxigt. Därefter tillbringade jag de två följande timmarna utomhus, solandes samtidigt som jag övade på Cambridgeprovet. Yes sir, effektivitet is my middle name!

När jag och Ni var ute i trädgården i tisdags eftermiddag hände något underligt. Plötsligt började det regna konstiga vita, gråa och svarta bitar från himlen - aska och kol förstod vi efter ett tag. Min första tanke var naturligtvis ett vulkanutbrott, men Surrey-området är ju inte känt för sina aktiva vulkaner och jag såg inte några glödande lavafloder närheten, så jag flyttade fokus till grannarna istället. Jag har inte listat ut vem, men jag misstänker att någon marodör på gatan har roat sig med att elda i sin trädgård de senaste eftermiddagarna, med askregn och stank som följd (vad eller vem sjutton eldar människan?). Precis som bilarna, uppfarten och trädgården är studsmattan full av aska, vilket innebär att alla hoppaktiviteter är avskrivna tills en rengöring är genomförd. Boo-hoo.

Lena och jag var i Wimbledon igår, den fjärde onsdagen i rad så det börjar bli lite tradition. Inte mycket att rapportera - inga särskilda inköp, kändisar eller revolutionerande händelser. Det mest spännande som inträffade var väl att vi charmade killen som sålde italiensk glass i Centre Courten - maken till överdriven glassportion har jag aldrig sett. Men jag måste säga, glass är en underskattad form av näring.

Mitt senaste problem är att någon snor min tid. Jag vet inte vem det är, men antagligen är det samma person som stjäl ena strumpan (aldrig båda!) i mina strumppar från tvättmaskinen och som lägger mina nycklar på dumma ställen när jag lämnar handväskan obevakad. Vart tar tiden vägen? Igår var det söndag kväll och jag ojade mig över att jag inte gjort läxorna, nu är det helt plötsligt torsdag och snart helg igen! Det har säkert något med den globala uppvärmningen att göra - allt elände från svältande barn i Afrika till tryckfel i Aftonbladet verkar ju vara direkt kopplat till det nu för tiden. Hrm. Jag ska allt klura på det där och återkomma.

Kommentarer
Postat av: Björken

OH, va jag gillar att läsa det du skriver! tänker på dig varenda dag!!! Hade bäst Anna =) Ps. blev så sugen att skriva blogg.. //Helena

2007-03-17 @ 18:54:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0