Tråkdag


Torsdag. Jädra tråkig dag. Himlen är gråmulen. Regnet hänger i luften. Jag har städat hela huset, strukit all tvätt, sorterat bort den värsta oordningen i mitt rum, läst alla skräpartiklar på aftonbladet.se och nu sitter jag här i en oergonomisk kontorsstol. Happ. Å nu då?

Mrs D hämtar Ni i skolan idag och de får gäster på eftermiddagen, vilket föranleder mig att vilja vara ute ur huset. Särskilt då jag misstänker att min närvaro skulle kunna tolkas som att jag vill laga middag åt Ni, vilket jag inte vill. Förutom två paket gammal bacon som antagligen levererades med frysen, är krukväxterna och en rulle kakor de närmaste ätbara ting huset har att erbjuda. Ännu en anledning att fly fältet alltså.

I teorin skulle jag kunna åka in till London. I teorin, alltså. I praktiken regnar det där inne, TravelCardet är dyrt plus att jag saknar både sällskap och lust att åka in med. Jag funderar på att ta med mig Dennis - min dator, fråga inte - till Guildford och parkera mig på Starbucks eller så i några timmar. Om inte Muhammed får vara vid berget får Muhammed hitta ett annat berg. Eller något.

Igår eftermiddag hamnade jag oväntat öga mot öga med min tyska efterträdare. Det ringde på dörren och först var jag säker på att det var en piercad Amy Winehouse som stod där ute, sedan presenterade hon sig som Jenny. Spä-nnan-de. Jag förstod knappt vad hon sa, och nu ska ni komma ihåg att jag under de senaste sex månaderna hört många kassa varianter på engelska. Jag tror hon ville bekräfta tiden när Mr och Mrs D ska hämta henne - det märker vi på söndag, höhö.

Hon började fråga mig om mitt schema och mina arbetsuppgifter, något som Mrs D väl borde ha berättat om vid det här laget. Medan jag stod där och försökte tolka tyngelskan kom dessutom Ni hem. Bingo. Hur reagerade hon? Jo, hon hälsade kort på Jenny, försvann in och började sedan prata jätteglatt om sin dag när jag stängt dörren. Fascinerande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0