Tillbaka Till Arbetslivet


Idag är jag Seg och Oproduktiv, vilket jag till stor del skyller på Det Dåliga Svenska Sommarvädret(tm). Tursamt nog börjar jag jobba (!) om någon timme och blir därmed tvungen att lirka tummen ur.

Officiellt börjar jag inte jobba förrän 14:e juli, men inte helt oväntat behöver de folk tidigare. Jag har inget emot det - pengar är välkommet, det har tagit slut på projekt hemma och föräldrarna vägrar fortfarande låta mig måla mitt rum vitt. ("Det är inget fel på tapeterna i ditt rum Anna" - lätt för dem att säga, som diktatoriskt valde dem för tio år sedan. Okej, Spice Girls-bård hade kanske inte stått sig jättebra idag, men ändå...). Jag funderar allvarligt på att gå till attack med en burk målarfärg någon gång när de (föräldrarna, inte Spice Girls) är ute ur huset. Om Kitschstången och Timellen kan, hursvårtkandetvara?

Nej, jag måste säga att jag gillar mitt jobb. Okej att jag inte vill arbeta inom vården resten av livet, men det slår alla gånger det slitiga och underbetalda kaféjobbet eller rysliga Siljans Chark. Hade det inte varit för de roliga arbetskamraterna är det fullt möjligt att jag den sommaren tagit steget ut till komplett galen inne bland rakfalukorvar och trasiga skivmaskiner. Det finns gränser även för vad jag kan sälja min själ till och jag är helt på det klara vilken sida Siljans Chark befinner sig på...


PS. Jag vet att du har långtråkigt och att vi inte gillar Piccadilly särskilt mycket, men en bomb Lena? Var det verkligen helt nödvändigt? Va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0