Sex Laxar i en Laxask


Idag har jag provpackat min resväska. Resultatet var nedslående. Enbart min garderob tog upp hela väskan och 19 av 20 tillåtna kilo. Därtill kommer ett antal böcker, skor, plattång, toalettsaker samt diverse annat smått och gott som också vill följa med hem.

Okej, då får jag väl skicka en del saker med posten tänkte jag och tittade in på engelska postens hemsida. Att skicka ett paket på 4 kilo härifrån till Sverige kostar som billigast 600 kronor och då sker antagligen transporten på obemannade postflottar över Nordsjön. Över min döda kropp att jag betalar Royal Mail 600 spänn för nöjet att slarva bort mitt paket.

Hellre betalar jag SAS för övervikten, resonerade jag och surfade in på SAS hemsida för att kolla vad de tar per överviktskilo. Jag borde förstås ha insett att kära gamla SAS aldrig förnekar sig - 90 kronor/kilo vill de ha.

Jag ger upp. Jag börjar närma mig punkten att jag inte bryr mig om att jag själv finansierar SAS vds fallskärm. Snälla SAS, jag betalar vad ni vill att jag ska betala - mina samlade besparingar, en njure, min odödliga själ - ta bara hem mig och mitt bagage intakt så stuntar jag i resten.


Kommentarer
Postat av: Jon

hahaha
Anna "inte-utan-mina-toaprylar" Pettersson?
Eller var det Anna "sas-ta-er-i-röven-hard-ore-" Pettersson?
(kollar i papprena igen)
Kolla på ebay, de har säkert nån såndär animateriakapsel som reducerar vikten lite...
*funderar*
Just my two cents!
Kramar!

2007-06-13 @ 00:10:45
URL: http://www.thym.blogg.se
Postat av: Lena

Kusken Max kuskade med fuxar och fuskade med kusktaxan.
Kära någon, jag kunde knappt ens skriva det!

2007-06-13 @ 13:43:45
URL: http://ochlena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0