Lyxpizza, Belgiska Våfflor och Brighton


I lördags var det varmt och tryckande kvavt inne i London. Hela Londonhimlen var inbäddad i moln, så London Eye var inte att tänka på. Lena och jag började istället vår dag i lyxbutikerna på New/Old Bond Street - Chanel, DKNY, Gucci, Ralph Lauren etc - och fortsatte på Harrods.

Till lunch unnade vi oss pizza på Harrods, som enligt flera oberoende källor ska vara den godaste i London. Jag kan bara sälla mig till hyllningskören. Den var närapå lika god som pizzan på Sardinien, och det är den godaste pizza jag ätit i hela mitt liv. Mums!

På eftermiddagen åkte vi till Regent's Park där vi satt några timmar i skuggan på en bänk med belgiska våfflor och glass och bara såg livet gå/cykla/rulla/springa/ simma/flyga förbi.

Gårdagen i Brighton var en riktig toppendag. Med det fina vädret igår var det svårt att tro att man verkligen var i England, mindre en timme från London. Vi vandrade runt nere vid stranden och strandpromenaden, satt på piren i timmar, skrattade åt finska språkresefjortisar i minishorts som hoppade "bungy trampoline", åt belgiska kolasåsvåfflor på pinne och doppade benen i havet. Inga krav, ingen stress - helt underbart.

Brighton Pier
Brighton Pier med nöjesfältet

Kommentarer
Postat av: Jon

åkte ni nå bergochdalbana??
JAG VILL ÅKA BERGOHDALBANA!!
*flås flås flås voff voff*
(springer iväg)
...

2007-06-13 @ 00:13:38
URL: http://www.thym.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0