Äntligen Avklarat!


Jag pratar förstås om de sista Cambridgeproven. Reading, writing och English in use - nu kan jag sätta mitt efterlängtade "check!" efter dem. Det gick bra, tror jag. Det borde man väl egentligen inte säga, men vad ska ödet göra? Gå in och ändra i mina svar, va, va? *utmanar*

Jag sällskapade med den polska au pairen till Wimbledon. Det var... intressant. Hela vägen till tåget pladdrade hon upprört på om hur vi skulle göra om tåget var inställt, trasigt eller överfullt (hört talas om våld, människa?). Det var ju för tur att inget av det inträffade - det går ju bara fyra tåg i timmen härifrån.

Jag vet inte vad för slags förhållande polacker har till övergångsställen, men att det inte är särskilt sunt märkte jag när vi kom till Wimbledon. Efter cirka tre sekunders betänketid skrek hon "Now!" och rusade som en kamikazetjur över de vältrafikerade vägarna. Att det kom både bilar och bussar tycktes mest uppmuntra henne. När hon sedan kommit över stod hon och hoppade jämfota upp och ned (jag skojar inte!) och pep upphetsat. Jag var måttligt road och väntade demonstrativt på grön gubbe. Ett tag tänkte jag att man borde göra människan en tjänst och ge henne numret till en trafikskola, men sedan insåg jag den bästa lösningen antagligen är en variant av vad Lena så delikat formulerade som "ta bort varningsskyltarna och låt problemet lösa sig själv". Bilar är ju trots allt tvättbara.

På tåget hem satt jag bredvid en man som lät precis - och jag menar precis - som Baldrick ur Black Adder. När han pratade i sin mobiltelefon satt jag och småskrattade, trots att det han sa inte var ett dugg roligt. Skumt hur hjärnan fungerar... eller också kanske det bara är jag. Skådespelaren som spelar Baldrick pysslar ju förresten numera med att göra berättarröster till historieprogram. Hur sjutton de nu förväntar sig att man ska lyssna på något han säger, när allt man gör är att vänta på att Rowan Atkinson ska dyka upp bredvid en pyramid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0