Travel and Living: Senaste Nytt


Drömde en lång och invecklad dröm i natt om att jag var tillbaka på gymnasiet. Huvaligen. En gammal svenskalärarinna var där, så det klassificeras definitivt som en mardröm. Det är bara en KomVux-kurs, Anna, bara en KomVux-kurs.

På lördag släpps sista Harry Potter-boken och jag såg en bild av den på en reklamskylt utanför Bokia. Den såg oroväckande tunn ut, fast det kanske inte krävs så många sidor för att ta livet av Harry? Jag misstänker nämligen att unge herr Potter får stryka med, dels för att det antagligen är vad jag själv hade gjort och dels för att jag inte kan tänka mig ett riktigt bra slut som inte innebär att den ärrade pojken checkar ut för gott. Bland det bästa jag vet är dock författare överlistar sina läsare, så jag kommer hoppas till sista sidan att JK Rowling gör det.

Jag skrev vykort till Ni och familjen D igår, ett intressant kort på en neonröd dalahäst. (Parentes: varför finns det inga, verkligen inga, snygga vykort från Mora?). Ni har väl precis kommit hem från tio dagar på Irland och ska nu börja umgås med den tyska au pairen på heltid. Jag förnekar inte att jag är himla nyfiken på hur det går. Jag slår vad om att tyskans pannkakor inte aaalls är lika goda som mina!

Igår åkte Sofia ned till Göteborg, och som om ödet kompenserar förlusten kommer Lena hem idag. Ska komma hem, i alla fall. För ett par minuter sedan fick jag ett lätt panikfyllt sms om att hon fastnat i bilkö på M25:an. Glurp. Oavsett vad som sker härnäst blir det säkert ett blogginlägg att se fram emot...


PS. För sista gången: McDreamy är inte på något sätt associerad till McDonalds, så ni kan sluta förmedla telefonnummer till stödgrupper för Ronald McDonald-pervon. Ni borde ha som vana att googla mina underligheter istället för att ta för givet att jag är knäpp... ;)

Kommentarer
Postat av: Inte George Clooney

http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/surrey/6902493.stm
Be Ernst vänta till 21:41.
All according to the latest dispatches from Heathrow.

2007-07-17 @ 14:43:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0