Smiska Apan


... är varken ett kodord från andra världskriget eller en fritidssysselsättning ur Kama Sutra, utan ett slags kortspel Lena och jag spelade idag. Poängen, i den mån man kan tala om en sådan, var att bygga ett berg av skrot högt nog för att nå upp till att smiska apan. Ja. Genom en rad sluga "attacker" mot Lenas skrotberg och antagligen också okunskap om de invecklade reglerna byggde jag ett berg - bestående av bland annat en tunna giftigt avfall, en skrotad tv och ett gammalt UFO - högt nog för att smiska apan och därmed segra. Hurra! Övriga aktiviteter under dagen inkluderade kasta gris, klappa hunden, baka kladdkaka och hitta anledningar varför Sverige är bättre än England.

Efter att ha kollat priser på flyg till Thailand i början av nästa år fick jag en smärre chock. Den billigaste enkelresan kostar 5000 kronor/person och det med Aeroflot, vilket automatiskt känns uteslutet då det första kravet på potentiella färdmedel jag ställer är goda odds för att komma fram levande. För det dubbla priset - cirka 10 000 kronor alltså - ser prognosen statistiskt bättre ut men ack så tragisk ekonomiskt.

Jag mailterroriserar just nu både Kilroy och STA Travels för fulla muggar, men kapning som alternativ har under de senaste dagarna tett sig mindre och mindre orealistiskt. Antingen det eller att hinta planer om att lifta ned för föräldrarna, i hopp om att kärleken till deras förstfödda ska besegra det ekonomiska förnuftet...

Kommentarer
Postat av: Pär Svantesson

Jag sökte på smiska apan, letar efter någon som har samma intresse som jag...Jag kan vara apan. Är du DEN personen? Hör gärna av dig;-)

2008-02-10 @ 22:08:30
URL: http://www.wow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0