Sladdbarn med Kontaktproblem


Nu har jag tröttnat. Nu är det krig. På riktigt.

Jag pratar om sladdar. Sladdarna invaderar mitt liv! Där finns t.ex.:
  • telefonladdare
  • laddare till mp3-spelaren
  • koppla-ihop-två-mp3-spelare-sladd
  • laddare till kamerabatterierna
  • ett par olika hörlurar
  • elsladd till min laptop
  • sladd till datormusen (som gillar att ingå symbios med föregående sladd)
  • headset
  • laddare till tandborsten
  • ca femton USB-sladdar
 ... och det är bara de jag aktivt använder. Sedan finns det förstås en massa gamla laddare till gamla prylar, nystan av halvtrasiga hörlurar som sparats med det beundransvärda men ack så orealistiska syftet att någon gång agera reservdelar, skarvsladdar, line-out-sladdar...   

Människan flyger, åker till månen, transplanterar hjärtan, kommer tillbaka från döden och allt möjligt osannolikt. Med det i åtanke, ska det vara så svårt att konstruera ett par hörlurar utan sladd? Blodtrycket slår nya höjdrekord varje gång jag tar upp mp3-spelaren ur väskan och får sladdmotsvarigheten till Rubiks kub i handen. Grhfjyskdh. Dö, dö, dö, sladdjävel. Jag tror på fan att jag kommer vakna en vacker morgon med en ondsint sladd virad flera varv runt min hals och det sista jag ser innan evigheten är en USB-sladd som flinar elakt mot mig.  

Vore jag utrustad med en annorlunda genuppsättning skulle jag kunna be tekniken fara och flyga och flytta in i en liten skogsmullehydda i mörkaste skogen med bara några tallkottar som närmaste bundsförvanter. Men vad gör man när man som jag inte är helt oövertygad att ens mp3-spelare har en själ? Jag vill ju ha sakerna, det är sladdarna jag hatar.

Nej, nu börjar en ny era av mitt liv som efterkommande generationer kommer att känna som "den sladdlösa tiden". Som ett första led i min krigsstrategi ska jag snarast till PissOff och inhandla en trådlös datormus och dito headset. Jag uppmanar alla att följa mitt exempel och att förena er i kampen mot sladdarna - innan det är för sent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0