Shopping, Hårband och Ansiktsbehandling


Igår eftermiddag gjorde hela familjen (minus katt) en utflykt till Borlänge. Utbudet i Kupolen som i vanliga fall inte är alldeles strålande men oftast okej var både magert och utplockat. Jag fick då inte fatt i något av det som stod på min inköpslista.

Nöjd och definitivt ekonomiskt intakt är jag ändå med en fin gul reatröja från Esprit, några somriga halsband och lite hårpryttlar. Jag har upptäckt den fantastiska uppfinningen hårband, hurra, och jag planerar nu att utnyttja dem till max i olika färger och mönster. Det får bli sommarens grej, förutom trekvartsbyxor (som enligt klädgurusarna Trinny och Susannah garanterat får en att se kort ut, men ska vi vara riktigt ärliga är det inte särskilt mycket förutom en benförlängning som skulle få mig att se lång ut).  

Jag har märkt att jag växt ifrån det här med att "nu har vi åkt iväg för att shoppa, nu måste jag handla något." Tiden i London har gjort mig väldigt kräsen. Only the best is good enough, och knappt ens det (inte sant Lena?). Det senaste jag köpte i klädväg innan detta var en t-shirt på Zara i början av maj och innan dess minns jag inte vad. Kanske var det de snygga skorna på rea i början på april som gnager hål i mina fötter bara jag funderar på att ta på mig dem. Om någon med skostorlek 36, läderhud på fötterna och/eller masochistisk läggning läser detta, tveka inte att kontakta mig. 



Gissa vad jag ska göra nu? Få ansiktsbehandling. Och nu pratar vi inte om en "två-skivade-gurkor-på-ögonen-och-en-ansiktsmask-från-Åhléns-som-ska-lukta-citrus-men-egentligen-luktar-sur-mjölk"-behandling, utan en fullfjädrad "betala-sk-proffs-en-mindre-förmögenhet-för-att-göra-mystiska-saker-med-mitt-ansikte-i-nån-timme-och-förhoppningsvis-åstadkomma-någon-synbar-förbättring"-behandling. Det ni! Det är ju nästan så att jag blir avundsjuk på mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0