Magiska Tankar Post Potter


  • Är jag dum nu eller har de verkligen klippt ihop Londonbroarna i fel ordning i början?
  • Vet Wayne Rooney om att han har klon som spelar Harrys kompis Seamus?
  • Hur fanken kan man tycka att professor Snape är sexig? Inga namn nämnda, men de som känner sig berörda får gärna förklara det för mig för jag kan verkligen inte se det.

  • Att standarden på översättare i Sverige inte är onödigt hög vet vi redan, men att översätta Harry Potter-filmen och inte veta att "pudding" är efterrätt? Seriöst?

Hört på parkeringen efter filmens slut från en okänd vitblonderad femtonårig tjej med cigg i handen: "Seriöst? Ni läser alltså böckerna för att ni inte orkar vänta på filmerna? Guuud vad drygt!"  Det är vid sådana tillfällen man frågar sig själv: Är det fördomar om det är sant?

Kommentarer
Postat av: palle

Haha

2007-07-17 @ 01:58:10
URL: http://elendil.blogg.se
Postat av: Emma

Mihihihi. Och snart får vi som inte orkar vänta på filmerna veta hur alltihop slutar.
Kram på dig.
P.S.
Jag är jättedålig på att ringa och fråga om vi ska fika någon dag. Skärp mig.
D.S.

2007-07-18 @ 17:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0