Lista: Rätt Meningslöst Vetande


  • Idag är det 07.07.07 och därmed 2x7 dagar kvar tills den 7:e Harry Potter-boken kommer ut.
  • De vita Vila-byxorna som jag köpte för 250 kr i Sverige kostar motsvarande 450 kr i England.
  • Granatäpple heter pomegranate på engelska.
  • I höst ska jag läsa Matte C på KomVux.
  • Microsoft Word förstår inte ordet "hårborttagning" och föreslår istället användningen av det vida kända begreppet "horborttagning".
  • Idag har jag ägnat drygt en timme åt att försöka få igång farfars gamla videokamera, med målet att koppla den till dvd-hårddisken och föreviga min barndom digitalt.
  • Mrs D har tio-femton hattar i varierande utförande "för olika tillfällen".
  • För fyra år sedan kostade varma mackorna 28 kr/st på Kaffestugan, nu kostar de 38 kr.
  • Jag har nyligen lärt mig tycka om Ramlösa och gillar fortfarande inte oliver.
  • Det finns 58.5 kolhydrater i en 100 grams Marabou chokladkaka.
  • Familjen D hade den lilla egenheten att de alltid stängde dörrarna om sig och andra. Alltid. Jag vande mig efter ett tag och misstänker att det hade något med de dyra engelska värmepriserna att göra.
  • Mora bryggeris "Fruktchampagne" smakar exakt som läsken Champis.
  • När jag gick i första klass spelade jag Maria i ett julspel om Jesus. Påstås det. Själv minns jag inget av det.
  • Vid de flesta övergångsställen i London står det skrivet på marken "look left"/"look right" som hjälp för vilsna turister. Vid Tower Bridge finns det dock ett där det av någon anledning också står på franska.
  • Jag är en sucker för listor i alla former.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hehe..ja, jag föll ner jag med.. ;)Jag är också en sucker för listor hehe.. Haha.."horborttagning"..ojojoj vad de tar i.. och väldigt upprörande att dom höjer priserna på varma mackorna! :) Ja, vi ses på (det blivande) dårhuset på måndag! *blink, blink*

2007-07-08 @ 02:08:37
URL: http://solskeenet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0