Hejdå Jurist!


Nu har jag tackat nej både till juristutbildningen i Uppsala och till distanskursen i Entreprenörsskap i Halmstad. Beslutet att jag inte ska gå jurist överhuvudtaget, någonsin, någonstans, har vuxit fram under ett bra tag och nu känner jag att jag har skrotat det för gott. Tänk om, tänk rätt.  

15-poängskursen i Halmstad sökte jag mest som en kul grej, men ska jag nu läsa Matte C och arbeta så mycket som möjligt i höst varken hinner eller orkar jag plugga på halvfart för något som lika gärna skulle kunna vara en blankrad på mitt CV.

Dessutom har jag inte särskilt mycket förtroende för en högskola som anses för dålig för att få utbilda civilekonomer och dessutom använder Per Gessle som lockbete. Hur trodde de att man skulle tänka då? Åh, Per Gessle bor i Halmstad och därmed måste högskolan vara bra? Eller? Mina associationsbanor går snarare i stil med: Per Gessles svenska --> utbildning i Halmstad --> neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0