Bloggrenovering, Pussel och Homeparty


Jag har gripits av en lika plötslig som farlig lust att designa om bloggen. Det som står i vägen mellan mig och en helrenovering är två saker: 1. Minnet av antalet tuppjuck på vägen till det ni ser nu och 2. Min beslutsångest angående färgval. Färgen är rätt viktig för intrycket, säger jag som just nu har vad som godtyckligt kan beskrivas som en nyans från fjortisrosa och inte ens har vett nog i kroppen att skämmas. Mja. Kanske tar jag mitt vett till fånga och tillämpar "If it's not broken, don't fix it"-principen. Och det är ju definitivt mer sport om folk tror att jag är en bimbo.

Pusslande, har jag (åter)upptäckt, är en underskattad nöjesform. Igår kväll pusslade jag ihop ett 500-bitars djurpussel från WWF, Coral Sea. Sedan många år tillbaka är det tradition i familjen att köpa WWFs pussel till jul och lägga dem i mellandagarna, så vi har rätt många på lager ifall sommaren slutgiltigt skulle bestämma sig för att regna bort. Kontrollfreaket i mig riktigt myser när jag sitter ned med ett nytt pussel. En klar bild av vad resultatet ska bli och alla medel för att nå dit framför mig - kan det bli bättre?

Farfars videokamera fungerar - eureka! Jag vet inte vad problemet var, men om någon frågar var det jag som lagade den. Oräkneliga timmar omsorgsfullt förträngd barndom ska nu dammas av och fram i ljuset igen till föräldrarnas förtjusning. Jag tycker förstås det är minst lika skoj jag med. I synnerhet när föräldrarnas glasögon är i bild (designinspiration: parabolantenn) och under hysteriskt roliga episoder så som den då pappa ska lära en 1,5 årig Anna att ta ur diskmaskinen. "Det här är en gaffel". Där snackar vi klassiker. *skrattar*

I eftermiddag ska jag utöva en av mina favoritsporter, långfika, med Sofia som nyss är hemkommen från otuktets näste, i folkmun också känt som Sunny Beach. Efter det är det homeparty med halva bekantskapskretsen hos Emilie och numera också Jon. Hos många av er ringer säkert varningsklockorna redan för fullt. Homeparty + Emilie + Jon hintar ju om att det inte är ofarliga plastbuttar till överpris som ska krängas. Detta är helt korrekt - temat för kvällen är sexleksaker. Ja, just det. Jag tror jag talar för fler än mig själv när jag säger: spä-nnan-de. Fortsättning följer...


Kommentarer
Postat av: Lena

Jag säger bara en sak; akta dig, Anna. Akta dig.

2007-07-09 @ 13:58:02
URL: http://ochlena.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0