... och så var det fredag igen


Jag tänkte passa på att skriva några rader innan Ni kommer hem - hon slutar skolan nu och bör vara hemma om ungefär en halvtimme. Just nu håller jag på att förgrädda pajdegen - mödosamt tillverkad i vad som måste vara Englands sämsta hushållsassistent, alla kategorier - till min tacopaj och alldeles strax ska jag gå och se hur den tinande köttfärsen mår.

Sammanfattningsvis har veckan hittills varit ganska lugn. Jag har mest pysslat hemma, kört en hel del bil, övat på Cambridge-proven, fikat med Lotta, lagt upp ett par byxor, sett ett fantastisktotroligtspännande avsnitt av Grey's Anatomy, bakat lite... Det har varit skönt att få lite tid att ta det lugnt då de två senaste veckorna varit väldigt intensiva. Och de kommande dagarna blir förhoppningsvis det också! Eliaz bör landa om ungefär två timmar och påbörja en komplicerad färd in till London, genom London och ut hit. Spårarbeten i tunnelbanan utgör ett extra spänningsmoment (no pun intended) då flera av linjerna inte går som de ska - men desto mer sport. Vi har bestämt att vi ska in till London i morgon + söndag, så jag håller tummarna för bra väder. Han åker hem på onsdag eftermiddag, så förhoppningsvis hinner vi in en gång till på måndag eller tisdag.

Det är bäst att jag återgår till min matlagning nu. Jag har inte ätit tacopaj på ett par månader, alldeles för länge alltså, och förhoppningsvis screwar inte de engelska ingredienserna upp pajen alltför mycket. Särskilt inte eftersom jag upprepade gånger talat om för Mr och Mrs D hur otroligt god den är. Nåväl, skiter det sig fullkomligt får jag väl distrahera dem med den kladdkaka jag ska baka med Ni senare i eftermiddag. Hör ni ingenting från mig på ett par dagar beror det antagligen på att jag är ute på äventyr med Eliaz i London eller så har något gått hemskt snett med tacopajen. Önska mig lycka till. ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0